۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85253476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشم مقامات کانادا از تظاهرات حمایت از فلسطینیان

تهران- ایرنا- برگزاری تظاهرات در حمایت از گروه فلسطینی حماس در شهرهای مختلف کانادا، خشم جاستین ترودو نخست وزیر و مقامات دیگر این کشور را برانگیخت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: جاستین ترودو با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: این تظاهرات را که در سراسر کشور در حمایت از حملات حماس علیه اسرائیل شکل گرفته به شدت محکوم می کنم.

وی به این بهانه متوسل شد که «تمجید از خشونت هرگز در کانادا پذیرفتنی نیست».

نخست وزیر کانادا روز دوشنبه همچنین با شرکت در گردهمایی همبستگی با رژیم صهیونیستی، حملات حماس را محکوم کرد. رهبران سیاسی از طیف های مختلف در کانادا حمایت خود را از رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

رویترز نوشت: دفتر نخست وزیر کانادا از پاسخگویی به این پرسش که آیا بین تظاهرکنندگان حامی فلسطین و تظاهرکنندگان حامی حماس تمایزی قائل است، خودداری کرد.

روز دوشنبه در کانادا و از جمله در شهر تورنتو، تظاهرات و گردهمایی های متعددی از سوی گروه های مختلف برگزار شد. در شهر تورنتو یک‌هزار نفر در تظاهرات سازمان دهی شده از سوی گروه موسوم به جنبش جوانان فلسطین شرکت کردند.

اولیویا چاو (Olivia Chow) شهردار تورنتو تظاهرات این شهر را محکوم کرد و گفت این تجمع مجوز نداشته است. وی افزود: دولت کانادا به حق، حماس را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است.

پلیس تورنتو نیز گفت به حق آزادی بیان احترام می گذارد اما مخالف سخنان تنفرآمیز یا تمجید از خشونت است.

رویترز حملات روز شنبه گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را که در آن صدها صهیونیست کشته و ده ها تن گروگان گرفته شدند، تعجب برانگیز خواند.

یک زن کانادایی- فلسطینی ۴۶ ساله که در تظاهرات حمایت از فلسطین در تورنتو شرکت داشت اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد و گفت مردم غزه ۱۶ سال در محاصره بسر برده اند. اشغالگری غیرقانونی اسرائیل باید برای خاتمه خشونت کنونی پایان یابد.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات گسترده خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران سابقه نداشته و صهیونیست ها و حامیان غربی آنها را در شوک فرو برده است، به طوری که تا این ساعت بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha