محمد خلیلی روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مزاحمان تلفنی، همچنان با اورژانس ۱۱۵ تماس میگیرند، اظهار کرد: نیروهای ما به صورت شبانهروزی آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند، در حالیکه معدود افرادی با تماسهای بیمورد، برای همکاران ما ایجاد مزاحمت میکنند.
وی با عنوان این مطلب که ما حق نداریم خط تماس مزاحم تلفنی را مسدود کنیم، افزود: طبق قوانین، ممکن است یکی از تماسهای او درخواست کمک باشد از همین رو، نمیتوانیم شماره او را مسدود کنیم.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی زابل با اشاره به مزاحمتهای تلفنی که باعث ایجاد اختلال در روند خدمترسانی کارشناسان اورژانس ۱۱۵ میشود، گفت: در حین تماسهایی که با اورژانس ۱۱۵ گرفته میشود و بعضی از این تماسها حیاتی هستند، به یکباره یک نفر مزاحم میشود و برای همکاران ما مشکل درست میکند.
وی ادامه داد: مزاحمتهای تلفنی علاوه بر اشغال این تلفن مهم با توجه به حساسیت کار در نجات جان افراد، موجب اخلال در پاسخگویی کارشناسان واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ که نیاز به تمرکز و آرامش لازم جهت انتقال اطلاعات دارند، شده و همچنین موجب سردرد و مشکلات عصبی برای این کارکنان میشوند.
خلیلی اظهار کرد: بر اساس بررسیهای به عملآمده و گزارشهای سیستم ثبت مزاحمان تلفنی، این روند نسبت به سال گذشته رو به افزایش بوده است.