تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری عامل قتل جوان ۲۰ ساله در غرب استان تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از سایت پلیس، سردار علی ولی پور گودرزی روز پنجشنبه اعلام کرد: در پی وصول خبری مبنی بر قتل جوان ۲۰ ساله در یک نزاع طایفه ای در غرب تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان ابتدا با استفاده از روش های اطلاعاتی و میدانی دریافتند طی یک نزاع دسته جمعی در یکی از خیابان های غرب تهران جوانی ۲۰ ساله به ضرب ۲ گلوله به قسمت ران پای چپ از شدت جراحات وارده به قتل می رسد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تن پیمایی آثار ورود ۲ گلوله در ران پاها مشاهده، فاقد آثار ضرب و جرح ظاهری بود، کارآگاهان علی ایحال به محل درگیری عزیمت، بررسی میدانی انجام، داخل کوچه ۳ عدد فشنگ و ۴ عدد پوکه ۹ میلی متری کشف و توقیف شد.

سردار گودرزی تاکید کرد: کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم موفق شدند مخفیگاه تعداد ۱۳ نفر از افراد حاضر در نزاع را شناسایی و در چند عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال دهند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمین سرنخ هایی را به کارآگاهان اعلام داشتند، عنوان کرد: کارآگاهان متوجه شدند؛ قاتل و مقتول در چهارشنبه سوری سال گذشته با یکدیگر درگیر، پس از آن در فضای مجازی به تهدید همدیگر پرداختند.

وی ادامه داد: تحقیقات پلیسی نشان از این داشت، مقتول در این خصوص به کلانتری مراجعه و طرح شکایت می کند تا اینکه شب حادثه قاتل با همراهی تعداد زیادی از اقوام و دوستان خویش به درب منزل مقتول مراجعه، ضمن فحاشی، با قمه و چاقو، با خانواده مقتول درگیر، اقدام به تخریب شیشه ها کرده که در ادامه قاتل با تیراندازی به وسیله اسلحه کمری، پاهای مقتول را از ناحیه ران مجروح و بی درنگ با دوستانش از محل متواری می شود.

سردار ولی پور گودرزی اضافه کرد: کارآگاهان با استفاده از روش های اطلاعاتی و میدانی گسترده موفق شدند مخفیگاه قاتل را شناسایی کنند و در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم قاتل را به همراه برادرش دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال دهند. و

وی افزود: متهمین ابتدا منکر حقایق شدند، اما با وجود مدارک و مستندات موجود ناگزیر لب به اعتراف گشودند و به ارتکاب قتل معترف شدند.

اعتراف به ۸۰ فقره سرقت منزل

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در ادامه از دستگیری باند سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: در پی وقوع سرقت های سریالی از اماکن خصوصی و وصول شکایت شکات به پلیس آگاهی، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کاراگاهان این اداره طی تحقیقاتی دریافتند که ۳ تن از سارقان در ۲۳ فقره سرقت دست داشته و در گام بعدی موفق شدند طی روش های میدانی و اطلاعاتی احدی از سارقان را دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی انتقال دهند.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر حقایق می‌شد اما کارآگاهان تیزهوش پلیس آگاهی موفق شدند با فنون بازجویی هویت و مخفیگاه همدستان وی را شناسایی کنند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران تاکید کرد: با توجه به ارزش بالای اموال مسروقه کارآگاهان طی اقدامات گسترده و کارآگاهی در نهایت موفق شدند ۲ سارق دیگر این پرونده را در ۲ عملیات هماهنگ و منسجم دستگیر و به اداره هفدهم انتقال دهند، در مخفیگاه متهمان اموال مسروقه شامل لب تاپ، دستگاه ۴PS، دوربین عکاسی و ساعت کشف و توقیف کنند.

وی اضافه کرد: متهمان پس از انتقال وی به اداره هفدهم پلیس آگاهی با توجه به انکار اولیه واقعیت، با انجام تحقیقات متعدد پلیسی، با استفاده از شیوه و شگردهای نوین بازجویی ناگزیر به ارتکاب سرقت‌های متعدد منزل به روش های تخریب قفل و پنجره رویی معترف شدند.

سردار ولی پور گودرزی با بیان اینکه متهمان علاوه بر ۲۳ فقره سرقت قبلی به ۶۰ فقره سرقت دیگر نیز معترف شدند ادامه داد: تاکنون ۴۰ نفر از مال باختگان شناسایی شده‌اند.

دستگیری موبایل قاپان حرفه ای بهارستان

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری ۲ مرد جوان که با استفاده از موتورسیکلت سرقتی با پلاک مخدوش اقدام به موبایل قاپی می‌کردند خبر داد و گفت: متهمان به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.

سرهنگ اردشیر نادری گفت: یازدهم آبان ماه عملیات کلانتری ۱۰۹ بهارستان در حال گشت زنی در محدوده خیابان «امام خمینی» تهران به یک دستگاه موتورسیکلت ۲ سرنشین با پلاک مخدوش، مشکوک و موتورسواران را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی افزود: متهمان در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به سمت شهروندی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود مراجعه و تلفن همراه وی را ربوده و به سرعت از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت های انتظامی، ماموران پلیس سریعا در محل حاضر شده و متهمان پس از مشاهده گشت پلیس به سرعت متواری شدند.

سرهنگ نادری ادامه داد: پس از تعقیب و گریز موتور سیکلت متوقف و متهمان برای فرار به ماموران حمله ور شده که با هوشمندی ماموران و استفاده از شگردهای پلیسی متهمان زمینگیر و دستگیر شدند و با انتقال متهمان به مقر پلیس مشخص شد متهمان دارای سوابق متعدد در امر سرقت هستند.

اعتراف متهم به بیش از ۳۰ فقره سرقت و مالخری

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری یک سارق مالخر و اعتراف وی به مالخری ۳۰ فقره اموال مسروقه در تهران خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت اماکن خصوصی در محدوده «مسعودیه»، پیگیری موضوع بی درنگ به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۵۷ مسعودیه قرار گرفت و دستگیری مالخر اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در بررسی‌های ماموران و یک عملیات تعقیب و گریز در محدوده مسعودیه ماموران موفق به کشف مخفیگاه مالخر شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، هویت متهم پرونده را که از سارقان و مالخران سابقه دار بود شناسایی کردند.

وی گفت: بی درنگ با هماهنگی‌های قضایی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهم مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه مالخر اموال مسروقه را در مخفیگاهش دستگیر کردند و در بررسی از این محل اموال مسروقه شامل یک دستگاه ضبط، ۶ دستگاه پنل ضبط، ۶ دستگاه ماشین ریش تراش، زنجیر چرخ، جعبه ابزار، کابل برق، پمپ باد و تعداد ۶ عدد چراغ عقب خودرو به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف شد که متهم پس از انتقال به مقر انتظامی به ۳۰ فقره مالخری اعتراف کرد.