سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت انتخابات امسال گفت: افزایش مشارکت جامعه در این رویداد مهم در گرو شناخت ذائقه نسل جوان است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه پنجشنبه در دیدار رییس و اعضای شورای وحدت استان سمنان افزود: برگزاری باشکوه انتخابات آتی، اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

وی با ابراز تاسف از تلاش برخی افراد برای دیده شدن به هر قیمتی گفت: اگر وظیفه خود را به‌درستی انجام دهیم، خداوند نیز به بهترین وجه، مزد آن را خواهد داد.

چهره‌های جدید شناسایی شوند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به نام شورای «وحدت» تصریح کرد: وحدت کلمه‌ای ارزشمند است و باید آن‌ را در مقام عمل نیز مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با انتقاد از تخریب نیروهای دوستدار انقلاب توسط یکدیگر گفت: گاهی شاهد آن هستیم که برخی افراد به دلایل واهی به دوستان خود حمله می‌کنند و مسائل کوچک سال‌های دور را زنده نگه می‌کنند.

وی، اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه را راهبرد استعمار دانست و با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمام نیروهای انقلاب اسلامی گفت: برخی گروه‌های سیاسی که به تازگی اعلام موجودیت کرده‌اند، هنوز از چهره‌های تشکل‌های انقلابی دیگر استفاده می‌کنند، باید تلاش کنیم چهره‌های جدید را به دایره انقلاب اسلامی اضافه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه نیروهای انقلابی بخشی از کل جامعه را تشکیل می‌دهند افزود: چرا باید در چنین شرایطی به‌جای همکاری و هم‌افزایی، یکدیگر را تضعیف کرد در حالی که هنر آن است که افراد جدید، شناسایی و به جریان انقلاب معرفی شوند.

وی، سلایق مختلف درون جبهه انقلاب را یک ظرفیت دانست و گفت: اگر فردی در دایره نیروهای انقلاب سلیقه دیگری دارد، نباید او را به‌خاطر یک اظهار نظر تکفیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر ضرورت تبعیت از رهبر معظم انقلاب در تمام حوزه‌ها اظهار کرد: نباید فقط در جایی که فرمایشات رهبر معظم انقلاب با منافع ما همخوانی دارد از فرمایشات ایشان تبعیت کنیم، بلکه تبعیت از ولایت فقیه باید شامل همه شرایط باشد.

همه سرباز ولایت باشیم

امام جمعه سمنان سربازی برای ولی فقیه را امری خطیر و نیازمند بصیرت عنوان کرد و گفت: امروز حضرت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی(نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری) محور وحدت و معنویت استان سمنان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: گاهی برخی افراد کلام رهبر معظم انقلاب را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند تا رفتار یا گفتار خود را توجیه کنند.

وی با تاکید بر «جامعیت فعالیت‌ها» در تشکل‌های سیاسی افزود: تشکل‌های سیاسی باید در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بین‌المللی نقش ایفا کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی بعد از ایام انتخابات نیز باید ادامه یابد، گفت: لازم است منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعات متنوع و در دوره های مختلف پیگیری شود، به‌گونه‌ای که برای حل مسائل کشور منتظر بیگانگان نباشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، سکوت گروه‌های سیاسی در بزنگاه هایی مانند فتنه ۸۸ را همراهی با فتنه‌گران دانست و گفت: یک تشکل زنده سیاسی باید در مقاطعی که کشور به آن نیاز دارد پای کار نظام و انقلاب باشد.

توسعه اقتصاد و کرسی‌های آزاداندیشی

امام جمعه سمنان طرح و پیگیری مسائل اقتصادی و نیز برگزاری کرسی های آزاداندیشی را از موضوعات مهمی دانست که امروز کشور به آنها نیازمند است و افزود: تشکل‌های سیاسی در ۲ حوزه جوانان و بانوان به اندازه کافی ورود نکرده‌اند و این ۲ ظرفیت مغفول مانده‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تبیین منویات رهبر معظم انقلاب و استفاده از استادان برجسته در این مسیر را ضروری عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری موضوعات کشور را با نگاه کارشناسی مطرح و دنبال می‌کنند که این رویکرد باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی با تاکید بر کادرسازی برای انقلاب با نگاهی دقیق و علمی اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات نیازمند راهکارهای عملی مانند امیدآفرینی است و همگان باید در این مسیر گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در نوار غزه گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند رژیم صهیونیستی با هیچ اقدامی نمی‌تواند بر شکست غیرقابل ترمیم هفته‌های گذشته سرپوش بگذارد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه استحکام جبهه مقاومت در حوادث اخیر کاملا مشهود است اظهار کرد: صهیونیست‌ها از انسجام گروه‌های مقاومت واهمه دارند که همین مساله به یکی از عوامل بازدارندگی در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی قدرتی رییس شورای وحدت استان سمنان و چند تن از اعضای این شورا به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف کشور و استان پرداختند.