نماینده ولی فقیه در استان: تولید «رادیو کتاب ایرنا سمنان» اقدام ارزشمند فرهنگی است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تقدیر از عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان در راه‌اندازی «رادیو کتاب سمنان» گفت: معرفی کتاب در کنار توجه به تحول و اثرگذاری تولیدات فرهنگی مدنظر باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی شامگاه سه‌شنبه در بازدید از مرکز ایرنا و آیین یکسالگی «رادیو کتاب» و رونمایی پرونده خبری «کتابخانه ایرنا استان سمنان» در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در این استان افزود: تحول و اثرگذاری تولیدات فرهنگی باید همواره مورد توجه شود.

وی با اشاره به تولیدات متنوع در قالب «رادیو کتاب ایرنا سمنان» بیان کرد: معرفی کتاب‌های مربوط به زندگینامه شهدا و توجه به اثرگذاری این تولیدات در اذهان عمومی از موارد مهمی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کتاب منبع پایدار برای پیر و جوان است که محدودیت سنی ندارد، تصریح کرد: با توجه به در پیش‌بودن کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان سمنان، تولیدات در این زمینه نیز در دستور کار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: در قالب «کتابخانه ایرنا استان سمنان» تنوع موضوعات در معرفی کتاب‌ها از شعرا گرفته تا زندگینامه شهدا بر اثرگذاری آثار فرهنگی می‌افزاید.

وی یادآور شد: کتاب‌های زیادی در زمینه شهدا جمع‌آوری شده، اما معرفی کتاب و توجه به تحول و تاثیرگذاری کتاب در حد انتظار نبوده ایت و باید این مهم مدنظر باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز بزرگداشت زنده‌یاد «آیت الله عباسعلی اختری» در یازدهم آبان ماه، افزود: وی از علمای برجسته استان سمنان بود که بیش از ۱۰۰ جلد کتاب دست‌نوشته کاربردی متناسب با نیاز جامعه دارد که معرفی این کتاب‌ها ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سه‌شنبه هر هفته اولین محصول منتشره در تارنمای خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان محتوای صوتی «رادیو کتاب ایرنا سمنان» است و این اقدام ابتکاری ایرنا سمنان امروز سه شنبه بیست‌وپنجم مهر ۱۴۰۲ یکساله شد.

استان سمنان مهد فرهنگ و ادب

دیار استان سمنان از دیرباز یکی از ایالت‌های چهارده‌گانه تقسیمات اوستایی در دوران باستان بوده است. در دوره حاکمیت مادها و هخامنشیان نیز «کومیسنه» نام داشته و پس از اسلام سرزمین تاریخی «قومس» نامیده می‌شده است. این پیشینه تاریخی نشان از دیرینگی و قدمت مردم و شکوه تمدن و فرهنگ در این سرزمین است.

این دیار از دیرباز مهد پرورش چهره های مختلف علوم مختلف دینی، فرهنگی و علمی بوده است که بسیاری از آثار آنان در لباس کتاب به زیور طبع آراسته شده است. تالیف و چاپ کتاب در استان سمنان برخاسته از حضور و نشر و پرورش اهالی قلم بوده و رونق حضور ناشران نیز گویای همین مطلب است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان بنا به جایگاه و تاثیرگذاری رسانه‌ای خود کوشید با تهیه، تولید و انتشار محتوای صوتی(پادکست) به نام «رادیو کتاب ایرنا سمنان» رسالت خود را در زمینه معرفی کتاب، بازگویی محتوا، شناسایی چهره‌های اهل قلم، ترویج دستاوردهای ناشران بومی و انتشار داشته‌های فرهنگی و علمی در زمینه‌های مختلف گامی برداشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha