تهران- ایرنا- تحلیلگر ارشد روابط بین الملل لبنان در گفتگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخت و ضربه ای کوبنده بر پیکر نهادهای امنیتی و نظامی آن وارد کرد.

«عدنان علامه» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا افزود: ارتش رژیم صهیونیستی در چند دقیقه به طور کلی فروپاشید و در مقابله با حماس و جلوگیری از انتقال اسیران صهیونیست به غزه شکست خورد.

وی اضافه کرد: این عملیات به افسانه رایج درباره برتری نظامی و اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۴۸ رایج شده و پس از ۱۹۶۷ به اوج خود رسیده بود، پایان داد.

علامه گفت: البته افسانه شکست ناپذیری ارتش و برتری آن، پیشتر در نبردها و انتفاضه های پیاپی ملت فلسطین و لبنان تا حدودی درهم شکسته بود.

وی بیان کرد: در عملیات بی نظیر طوفان الاقصی دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نتوانسته بودند کم ترین اطلاعات را از این عملیات به دست آورند و شمار زیادی از نظامیان را بدون هیچ مقاومتی از پایگاه ها، پادگان ها و منازل آن ها اسیر و به غزه منتقل کردند.

این تحلیلگر لبنانی ادامه داد: همه این عوامل باعث شد که نتانیاهو سیاست بمباران و تخریب وحشیانه غزه را در پیش گیرد، براساس این سیاست، باید یک سرزمین سوخته برجای بماند.

علامه اضافه کرد: برای نتانیاهو حفظ کرسی از همه چیز مهم تر است و در صورتی که اوضاع آرام و درباره دلایل فروپاشی یگان های شاباک، موساد و یگان های ارتش در این عملیات تحقیق و شکست کامل آن ها در مقابله با حماس بررسی شود، قطعا به برکناری او منجر خواهد شد.

نتانیاهو در توهم بسر می برد

وی تصریح کرد: نتانیاهو در این توهم بسر می برد که یک رهبر بی نظیر در تاریخ است.

علامه افزود: نتانیاهو در نخستین هفته جنگ و قتل عام ساکنان غزه، به صراحت اعلام کرد که از حمایت عربی و غربی بی نظیری برای ادامه نبرد با حماس برخوردار است و بایدن نیز یک پل هوایی برای ارسال جدیدترین و ویرانگرترین سلاح ها برای نتانیاهو ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: این حمایت و پشتیبانی نظامی و سیاسی نامحدود، سطح جنون و توهم و نژادپرستی نتانیاهو را به اوج رساند و اقدام به ویران کردن محله های مسکونی و منازل مردم کرد و با انجام جنایت جنگی و ضد انسانی، همه قوانین بین المللی را زیرپا گذاشت.

این کارشناس مسائل سیاسی لبنانی تصریح کرد: بایدن شریک نتانیاهو جنایتکار در انجام هولناک ترین جنایت های جنگی و ضد انسانی در تاریخ و قتل عام ملت فلسطین تحت شعار «دفاع از خود» است.

علامه افزود: ارتش رژیم صهیونیستی در این نبرد و از بعد نظامی، شکست کامل خورد و عملیات طوفان الاقصی بخش کوچکی از تسویه حساب ۷۵ ساله با یک رژیم اشغالگر جنایتکار و حامیان آن ها است.

هدف قرار دادن تل آویو روشن ترین نشانه شکست نتانیاهو است

وی اضافه کرد: بایدن سلاح مورد نیاز برای قتل عام ملت فلسطین را در اختیار اشغالگران قرار داد و نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز مامور خرید زمان بیشتری برای کشتار فلسطینیان شد.

علامه گفت: جنایت های نتانیاهو در کشتار غیرنظامیان بی گناه در غزه نشان می دهد که موجودی بانک اهداف این رژیم صفر است، زیرا در صورت داشتن اهداف، مانند گذشته به هدف قراردادن شخصیت ها و یا مراکز نظامی ادامه می داد و به آن افتخار می کرد.

وی بیان کرد: برغم گذشت ۳۱ روز از جنایت های روزانه، حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین، همچنان تل آویو و مناطق دورتر از آن را با موشک های ساخت غزه هدف قرار می دهند و این روشن ترین نشانه شکست نتانیاهو است.