۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85279735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارشناسان مصری: حزب الله اجازه شکست حماس را نخواهد داد/ «بایدن» انسان است یا شیطان؟

تهران- ایرنا- تحلیلگران مصری با اشاره به تحولات جنگ غزه و حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حمایت کامل آمریکا از تل‌آویو اعلام کردند که حزب الله نخواهد گذاشت حماس شکست بخورد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، کارشناسان مصری اعلام کردند که کشورهای عربی در برابر چالش بی سابقه قرار دارند و باید آماده همه سناریوها بود.

«حسن نافعه» استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره گفت: محور مقاومت در معرض آزمون بزرگی است و محال است که حزب الله اجازه شکستن حماس و بیرون راندن آن از معادله نبرد را بدهد، وگرنه در آینده در معرض خطرات شدید قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: جانفشانی ملت فلسطین تباه نخواهد شد و به یاری خداوند، به پیروی ختم خواهد شد.

«محمد عبدالباسط عید» یکی از تحلیلگران مصری هم گفت: اجلاس‌های عربی برگزار می‌شود و احدی به آن توجه ندارد، به غیر از رسانه های داخلی، اما همه به سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان، توجه دارند.

«اسماعیل صبری مقلد» استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل مصری هم گفت: آنچه در حال حاضر رخ می‌دهد، لحظه سرنوشت سازی در تاریخ معاصر جهان عرب و لحظه پنجه در پنجه انداختن جهان عرب با قدرت های شرور و کوردل جهان است که در راس آن اسرائیل و جهان غرب قرار دارند.

وی افزود: توحش شنیع اسرائیل در غزه، جنایت قرن است که با حمایت تمام عیار آمریکا رقم زده می‌شود و ما را به سمت درگیری منطقه ای سوق خواهد داد. ما باید نسبت به خطرناک بودن این لحظه تاریخی که در آن به سر می‌بریم، آگاه باشیم. همه ما از اقیانوس تا خلیج هم اکنون در معرض چالش بی سابقه موجودیتی قرار داریم. نسل آتی ما را مورد بازخواست قرار خواهد داد که شما در برابر تحولاتی که رخ داد، کجا بودید؟

صبری مقلد با اشاره به تبعات فاجعه بار جنگ منطقه ای برای سال‌های متمادی و تاوان سنگینی که جهان از حیث اقتصادی و امنیتی خواهد داد، ادامه داد: باید اولویت، تمرکز بر افکار عمومی بین المللی به عنوان اهرم فشار بر اسرائیل و متحدش آمریکا برای آتش بس باشد.

وی در ادامه به شدت به جو بایدن و سیاست های بی ثبات و تصمیماتش انتقاد کرد و گفت: کاخ سفید، رئیس جمهوری بدتر از آمریکا به خود ندیده است. بایدن این همه خونریزی در غزه را می‌بیند، به ویژه کودکان فلسطینی که کشته می‌شوند، با این حال خطاب به اسرائیلی‌ها می‌گوید که حامی آنهاست و جنگ را ادامه دهند. آیا این رئیس جمهور انسان است یا شیطان؟ رئیس جمهوری است که احساس دارد یا مشاعرش را از دست داده است؟ آیا این رئیس جمهور بیمار روانی نیست؟

«زهدی الشامی» سیاستمدار مصری هم گفت: دشمن اسرائیلی پس از جنایت بیمارستان المعمدانی و اردوگاه جبالیا، در بیمارستان الشفاء هم مرتکب کشتار جدید شد و ورودی بیمارستان و آمبولانس‌ها را هدف قرار داد که بر اثر آن ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند. این جنایتی در حد جنون است.

از سوی دیگر «یمنی طریف الخولی» استاد دانشگاه قاهره گفت: چرا رئیس السیسی اجازه خروج آمریکایی‌ها از غزه را می دهد و از آنها به عنوان اهرم فشاری استفاده نمی‌کند؟!!

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha