کرمانشاه - ایرنا - همزمان با سراسر کشور راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، راهپیمایی ۱۳ آبان مردم کرمانشاه با شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» از چهار راه مدرس آغاز و تا میدان آزادی این شهر ادامه یافت.

اقشار مختلف مردم کرمانشاه با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی که روی آنها شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر رژیم کودک‌کش صهیونیستی و مرگ بر انگلیس درج شده بود، این روز را گرامی داشتند.
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر اسکتبار انزجار خود را از هرگونه ظلم و ستم و فریبکاری استکبار جهانی به نمایش گذاشته و جنایات وحشیانه اسراییل غاصب را در فلسطین اشغالی محکوم کردند.

حاضران در راه پیمایی در حالی که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و تصاویری از رهبر کبیر انقلاب اسلام و رهبر معظم انقلاب و سردار شهید قاسم سلیمانی را در دست داشتند، یکبار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهیدان بیعت کردند.

آتش زدن پرچم اسراییل و آمریکا، آدمک‌ها و تابوت روسای جمهور آمریکا و اسراییل و برپایی ایستگاه‌های نقاشی و موکب‌های پذیرایی از دیگر برنامه‌های راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در کرمانشاه بود.
حمیدرضایی حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، سخنران مراسم ۱۳ آبان امروز کرمانشاه بود و در پایان راهپیمایی هم قطعنامه‌ای در محکومیت جنایات رژیم غاصب اسراییل و استکبار جهانی قرائت شد که با تکبیر شرکت‌کنندگان در مراسم مورد تایید قرار گرفت.

حمیدرضا حاجی بابایی در این مراسم راهپیمایی طی سخنانی گفت: امروز تفکر جهانی به همت حاج قاسم سلیمانی تفکر عاشورایی و کربلایی شده است؛ تفکر عاشورایی و کربلایی در جوانان پرشور انقلابی ما در حماس و غزه در برابر رژیم صهیونیستی صف کشیده اند.
وی اظهار کرد: نام شهید سلیمانی به عنوان نماد انقلابی‌گری به جا مانده است، ایشان هر آنچه که داشت فدای اسلام و مردم کرد، مردم سلیمانی را دوست دارند چون منطبق بر انقلاب و خون شهیدان است و حرکت او دنیا را به لرزه در آورد.

به گزارش ایرنا همزمان با کرمانشاه، راهپیمایی ۱۳ آبان در ۳۴ شهر دیگر این استان برگزار شد.

۱۳ آبان ماه روز دانش آموز و همچنین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق مهم در سه مقطع تاریخی سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه)، ۱۳۵۷ (کشتار وحشیانه دانش‌آموزان) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) در ذهن دانش‌آموزان و عموم مردم ماندگار شده است.

سیزدهم آبان با نامگذاری روز مبارزه با استکبار جهانی در تقویم رسمی کشورمان، نقطه عطفی در مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و در راس آن با امریکاست که به فرموده مقام معظم رهبری سیزده آبان روز بسیار مهمی است؛ به یک معنا روز دانش‌ آموز است، به یک معنا روز دانشجوست، به یک معنا روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است.