تهران- ایرنا- گزارش اخیر سازمان ملل در حالی از کشته شدن سالانه بین ۲ تا سه هزار کودک طی سال‌های اخیر در ۲۴ کشور جهان خبر داده‌است که تنها در یکماه نزدیک به چهار هزار کودک در غزه به شهادت رسیده‌اند؛ پایان‌یابی نسل‌کشی از مسیر تکاپوی دیپلماتیک، عزم جزم مقاومت و همصدایی جهانی در محکومیت جنایات می‌گذرد.

تداوم بمباران غزه و کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان فلسطینی برای سی‌امین روز متوالی ادامه دارد و آمار شهدای غزه به مرز ۱۰ هزار نفر نزدیک می‌شود؛آماری که بیش از ۳ هزار ۹۰۰ مورد آن به کودکان ارتباط می‌یابد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به تازگی با ارائه آماری تکان‌دهنده از کشتار کودکان در غزه، اعلام کرد که روزانه حدود ۴۲۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی می‌شوند.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر ارشد آژانس ویژه امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(UNRWA) هم گفت که از زمان تشدید تنش‌ها در در نوار غزه و حملات اسراییل، زنان و کودکان حدود ۷۰ درصد از کشته‌شدگان را تشکیل می‌دهند و نمی‌توان این مساله را «خسارت جانبی» تلقی کرد!

با مقایسه آمار ارائه شده از سوی سازمان ملل در خصوص شهدای کودک در غزه با کودکان کشته شده در درگیری‌های مسلحانه جهان، عمق فاجعه آشکار می‌شود.

در گزارش‌ سازمان ملل متحد با عنوان «درگیری‌های مسلحانه و کودکان» آمده‌است که در سال ۲۰۲۲ در ۲۴ کشور جهان ۲ هزار و ۹۸۵ کودک، در سال ۲۰۲۱، ۲ هزار و ۵۱۵ کودک و در سال ۲۰۲۰، ۲ هزار و ۶۷۴ کودک جان خود را از دست داده‌اند.

تداوم جنایت محور عبری- غربی و مطالبه آتش‌بس از سوی جهان

باوجود نسل‌کشی و نقض آشکار حقوق بشر در غزه اما کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

همین حمایت بی‌چون و چرای غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

در مقابل فاجعه انسانی و کشتار بیرحمانه مردم غزه از سوی محور عبری- عربی، درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار روبه افزایش است؛ دامنه این اعتراضات نه تنها در کشورهای اسلامی منطقه بلکه به قلب اروپا و آمریکا نیز کشیده شده‌است.

دست‌های خونین به نشانه اعتراض به جنایات جنگی اسراییل علیه مردم غزه در جلسه استماع وزیر خارجه آمریکا در سنا در این خصوص قابل ارزیابی است؛ موضوعی که هفته پیش در جریان سخنرانی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا را در نشست استماع کنگره رخ داد و معترضان مکرراً صحبت‌های وی قطع کرده و به جنگ افروزی دولت کشورشان به ویژه علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه اعتراض کردند.

اعتراض به سخنان بلینکن در حالی انجام گرفت که وزیر خارجه آمریکا در حال بیان توجیهات دولت بایدن در ارتباط با کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری برای اشغالگران قدس و ۶۱.۴ میلیارد دلاری برای اوکراین بود.

یکی از معترضان با برافراشتن دست نوشته‌ای حین ارائه گزارش‌های دروغ توسط بلینکن فریاد می‌زد: بیش از این به (رژیم) اسرائیل کمک نکنید؛ ۶۶ درصد از مردم خواستار آتش بس در غزه شدند، اما فقط یک سناتور چنین درخواستی را مطرح کرد؛ شرم بر شما؛ ننگ بر همه شما؛ جهان خواستار برقراری آتش بس است؛ مردم حمایت از این جنگ وحشیانه (علیه مردم غزه) را نمی‌خواهند؛ جنگ را متوقف کنید؛ آتش بس کنید.

فشار موثر داخلی و خارجی بر کاخ سفید

فشارها بر آمریکا به عنوان حامی اصلی صهیونیسم در گوشه و کنار جهان حتی در کشورهای اروپایی روز به روز در حال فزونی است و به نوشته نشریه «پولیتیکو»، همزمان با تصویب کمک ها به رژیم از سوی مجلس نمایندگان، دموکرات های ترقی خواه فشار بر بایدن را برای استفاده از اهرم فشار بر اسرائیل افزایش داده اند.

البته سیاست فشار بر کاخ سفید، خود را در کلام و مواضع اعلانی کاخ سفیدنشینان به ویژه شخص رئیس جمهور آمریکا نشان داده‌است و پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی «الجزیره» اعلام کرد: بایدن چهارشنبه در جریان یک سخنرانی در کارزار انتخاباتی، پس از آنکه یک معترض که خواستار برقراری فوری آتش بس بود، سخنان او را قطع کرد، گفت: «فکر می‌کنم ما نیاز به یک وقفه داریم.»

آتش بس البته برای رژیمی که جز شکست امنیتی و اطلاعاتی و سپس کشتار نزدیک به ۱۰ هزار غیرنظامی بیگناه نتیجه‌ای نگرفته، خوشایند نیست و می‌داند به محض آتش بس و پایان جنگ باید منتظر محاکمه و برکناری باشد. بنابراین باوجود شهادت بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ کودک، همچنین در صدد تداوم جنگ است.

در همین راستا روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی با عنوان «غزه، گورستان کودکان» نوشت: در حالی که مقامات آمریکا و دیگر کشورهای جهان حتی به «وقفه‌های بشردوستانه» در غزه راضی هستند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است تا زمانی که همه گروگان‌ها بازگردانده نشوند، «آتش بس موقتی» وجود نخواهد داشت.