زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان بر اساس آمایش سرزمینی به منظور ارتقای سرعت پاسخگویی و امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث و سوانح توسعه می یابد.

حکمت‌الله هاشمی روز دوشنبه در دوره بازآموزی استانی مربیان کمک‌های اولیه کد سه با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران در صحنه های حوادث اقدام به احیا می کنند، افزود:‌ مربیان هلال احمر استان باید نسبت به آموزش این فن و روش های سریع و کلید واژه های اصلی احیای مصدومان اهتمام جدی داشته باشند.

وی یادآور شد: بازآموزی ها موجب توان افزایی است و مربیان باید همیشه آماده و با اطلاعات به روز باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار داشت: نیاز است مربیان همواره آموزش و تکرار آموخته ها را برای امدادگران و نجاتگران اعمال کنند.

هاشمی با بیان اینکه رسالت جمعیت هلال‌احمر را قانون مشخص کرده است، ادامه داد: باید همه آحاد جامعه را با برنامه ریزی آموزش دهیم و به برنامه اضطراری و عملیاتی همه ارگانها وارد شویم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش تخصصی جزو وظایف هلال احمر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر شبانه روزی پاسخگوی حوادث و سوانح هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حوزه توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان اتفاق های خوبی خواهد افتاد.

وی اولویت اصلی مربیان را گسترش آموزش های هلال احمر به همه آحاد جامعه بیان کرد و اظهار داشت: مخاطرات زیاد است که بر این اساس باید آمادگی داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه گفت: از مهمترین اصول و روش تدریس بروز رسانی دانش در تدریس و مطالعه جنبی و پایه ای و به روز بودن اطلاعات مربیان از محاسن برگزاری دوره های بازآموزی است.
حجت‌الاسلام جواد نصیری افزود: مربیان علاوه بر تدریس، منشاء اخلاق خوب نیز باشند و فراگیران را به سمت محوریت توحید دعوت کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس قرآن کریم باید تزکیه داشته، حکمت را فرا گرفت و راه و رسم اصول معرفت شناخت خدا که شامل رفتارهای انسانی فردی و اجتماعی جامعه می شود را نیز در پیش گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مربیان باید انگیزه داشته باشند و اهمیت موضوع تدریس را برای مخاطبان تبیین کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان نیز در ادامه دوره بازآموزی استانی مربیان کمک‌های اولیه کد ۳ گفت: امسال مهمترین برنامه تمرین هفتگی رزمایش است و برگزاری دوره های توجیهی و آموزش در مباحث پدافند غیرعامل از برنامه هایی است که ماهانه برگزار خواهد شد.
سیروس محمدیاری افزود: هلال‌احمر از ارگان‌هایی است که در کارگروه پدافند غیرعامل نقش مهمی بر عهده دارد و در دوره جدید مدیریت این مجموعه در استان نیز پای کار بوده و تاکنون نقش موثری را ایفا کرده اند.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه هدف از برگزاری دوره بازآموزی مربیان را توان افزایی و تعامل و مشارکت و اشتراک گذاری اطلاعات مربیان بیان کرد.
اکرم‌ یاری اظهار داشت: در تلاش هستیم با ارتقای سطح آگاهی، مهارت و دانش مربیان در پاسخگویی به حوادث موفق عمل کنیم.
وی ادامه داد: رسالت مربیان هلال احمر آموزش همگانی در سطح استان است تا با آگاه سازی مردم از مخاطرات شناخت درستی از این موضوع ارائه دهیم تا کمترین آسیب در حوادث و بلایای طبیعی را شاهد باشیم.
گفتنی است، دوره بازآموزی استانی مربیان کمک های اولیه کد ۳ با حضور ۷۰ نفر از مربیان آموزشی هلال‌احمر برگزار و از مربیان پیشکسوت که بیش از ۴۰ سال در حوزه آموزش با این جمعیت همکاری دارند، قدردانی شد.