هلال احمر زنجان در آمادگی کامل برای پاسخگویی به حوادث قرار دارد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هم اکنون این دستگاه به لحاظ لجستیکی، نیروی انسانی و امدادی، آمادگی صد درصدی برای پاسخگویی به حواث و سوانح را در اولین فرصت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حکمت‌اله‌ هاشمی روز پنجشنبه در جلسه کمیته تخصصی آموزش در مدیریت بحران، افزود: ایران مستعد حوادث طبیعی و غیر طبیعی است و مخاطرات نو ظهور شامل حوادث طبیعی و غیر طبیعی نیز آن را تهدید می کند.

این مسوول با تاکید بر ایجاد یک ادبیات مشترک میان دستگاه های امدادی و خدمات رسان، گفت:این دستگاه باید در برابر حوادث به صورت تیمی و با ادبیاتی مشترک پاسخگو باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تشکیل تیم‌های واکنش سریع در تمامی دستگاه ها و همچنین با انجام‌ تمرین و مانورهای مشترک نقش موثری در افزایش آمادگی برای مقابله با مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه امداد و نجات و آموزش های همگانی نیز با توجه به ظرفیتی که جمعیت هلال احمر در درون و برون مرز دارد، قانونگذار کشور مسئولیت این مقوله‌ها را به هلال‌ احمر واگذار کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت‌: باید امکانات و نیروی انسانی را به صورت بالفعل و بالقوه برای پاسخگویی به حوادث آماده کنیم.

وی بر حفظ آمادگی برای پاسخگویی به حوادث و سوانح تاکید کرد و گفت: انتظار هموطنان از جمعیت هلال‌ احمر نجات جان انسان‌هاست.

هاشمی‌ با بیان اینکه خانه‌های هلال در دورترین مناطق استان زنجان فعالیت دارد، اظهار داشت: آموزش ها به صورت رایگان بدون دریافت هزینه‌ای به آحاد مردم ارائه داده می‌شود تا افراد با بهره مندی از این آموزش ها جان مردم را نجات دهند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش کمک های اولیه معجزه می‌کند، گفت: باید این آموزش ها را در مدارس به عنوان طرح ارائه دهیم و حتی در تمامی دستگاه ها جدی بگیریم چون ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی کشور را کاهش خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha