تهران-ایرنا- جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که آموزش و پرورش نقش تعیین کنده ای در مقابل جنگ شناختی دارد، گفت: معمار و مهندس آینده جامعه اسلامی، آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح روز سه شنبه در دومین یادواره شهدای فرهنگیان گفت: شهدای فرهنگیان دارای برجستگی خاصی بدلیل این که آنها به طور واقعی در دو جبهه یکی در انتقال علم و دانش و دیگری حضور در جبهه جنگ و جنگیدن در مقابل تهدیدات چه نرم و چه سخت است.

وی با بیان این که نقش علم و دانش معلم کمتر از جنگیدن در جنگ نیست افزود: امروز شما در متن و جبهه مقدمه جنگ هستید چرا که جنگ ما جنگ شناختی است. دشمن روی ذهن فرزندان ما کار می کند و شما معلمان نقش اصلی را در تسخیر دل جوانان و حفظ ارزش های آنها را دارید.

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که نقش معلمان بسیار پررنگ است گفت: بدانید که در چه راهی قدم گذاشته اید چرا که الگو و تاثیرگذار هستید چرا که فرزندان ما بیشترین ارتباط را با معلمان دارند.

نصیرزاده با بیان این که آموزش و پرورش در مقابل جنگ شناختی نقش تعیین کننده ای دارد افزود: معمار آینده جامعه اسلامی آموزش و پرورش است. مهندسی جامعه آینده دست آموزش و پرورش و معلمان است. بنابراین مهم است که این نقش دست چه کسانی باشد.

وی خطاب به مسئولان گفت: باید قدر معلمان را بدانیم. باید حداقل سطح زندگی معلم بالاتر از متوسط جامعه باشد. باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم و باید مطابق تلاش آنها زحمات آنها جبران شود. اگر کمبود هست باید همه در این کمبود سهیم باشیم؛ اگر هست باید به عدالت توزیع شود.