تهران - ایرنا- فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم‌کنندگان، پوشالی صفت، خود بزرگ بین و خودبرتر بین هستند و احساس حاکمیت مطلق بر همه اراده‌ها را دارند و طرف تحریم شده، انسان‌هایی از جنس ایدیولوژی و بر پایه توکل و توسل به خدا و تبعیت از امامت هستند.

به گزارش ایرنا، آیین نکوداشت امنیت سازان فاخر، به منظور تقدیر از فرماندهان، معاونان و مدیران شاغل وابسته و مأمور فراجا که از فتنه ۸۸ به بعد مورد تحریم قرار گرفته اند به همراه خانواده شان، روز سه شنبه در سالن کوثر ستاد فراجا، برگزار شد.

احمدرضا رادان در این آیین اظهار داشت: هیمنه کسانیکه خودشان را صاحبان تحریم می دانستند، توسط رزمندگان محروم و مقتدر، شکسته شد؛ رزمندگان فلسطینی مظلوم و مقتدر توانستند هیمنه نظامی و اطلاعاتی رژیم غاصب را درهم بشکنند، رژیمی که مدعی بود شبکه های اطلاعاتی اش شکسته ناپذیر است و مدعی بود لایه های دفاعی اش، نفوذ ناپذیر است و آمریکایی ها آنها را شریک خود می دانستند.

وی افزود: این شریک امروز به یگان پوشالی تبدیل شده که اگر حمایت آمریکایی ها نباشد، ادامه جنگ را برای خود غیرممکن می داند.

رادان ادامه داد: ضربه فلسطینی ها کاری بود و دشمن به گرگ وحشی تبدیل شده و هیچ رحم و مروت و جوانمردی ندارد، زن، مرد، کودک، نظامی و غیر نظامی را می درد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، افزود: این خاصیت دشمنی است که به هیچ مکتب و ایدیولوژی پایبند نیست و همه معاهدات را خودش تعریف می کند، و اگر کسی را تحریم حقوق بشری می‌کند، تعریف خود را دارد.

رادان افزود: حقوق بشر دشمن این است که اگر رزمنده ای از خاک خود دفاع کند، غاصب، جنگجو و فرصت طلب است اما اگر خودش به کشتار دست می‌زند، عین حقوق بشر است. ۱۰ هزار فلسطینی را به شهادت می رسانند و این را عین حقوق بشر می نامند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تحریم فرماندهان، مدیران خاطر نشان کرد: نخستین کسی که در تاریخ تحریم شد، رسول خدا و طرفداران ایشان بودند؛ موازنه ظلم، ظالم، مظلوم و دفاع شکل می گیرد و پیامبر به ما آموخت که در دل تحریم می توان تمام دروازه های پیشرفت را طی کرد.

رادان تأکید کرد: در تاریخ ما ذات تحریم افتخاری شد برای پیروان رسول خدا و امروز نیز تحریم افتخاری برای همه رزمندگان است. همه تحریم ها نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت ساز برای مقاومت، پیشرفت بزرگی و روی پای خود ایستادن، است.

وی در بخشی از سخنان خود، افزود: دریک‌شبانه روز میزان بمبی که روی سر غزه ریختند، معادل بمباران یکسال افغانستان است و معادل بیش از دو تن بمب اتمی که در هیروشیما استفاده شده است اما این مردم می مانند، چرا که دیوارهای تحریم موجب شد اینها احساس نیاز کنند و با اراده و علم و سعی خود، خود را قوی کنند. تحریم ها موجب شد که اکنون جزو کشورهای بازدارنده از حیث توان دفاعی هستیم.

رادان با قرائت آیه ای از قرآن، گفت: برغم تحریم ها در حوزه های مختلف علم‌ حرف برای گفتن داریم؛ تحریم سختی دارد اما در ادامه سختی برکت وجود دارد.

وی خطاب به فرماندهانی که از سوی دشمنان تحریم شدند، توصیه هایی کرد و با یادآوری موضوع تسخیر سفارت آمریکا، گفت: برخی از دیوار سفارت بالا رفتند اما برخی پشیمان شدند و بر اراده شان بعد از آن افتخار، سستی ایجاد شد و در راه نماندند.

وی افزود: این موضوع برای شما هم صادق است؛ مراقب باشید در کشاکش دهر و در حادثه های متفاوت نسبت به عملکرد و گذشته خود پشیمان نشوید و تا قیامت عملکرد خود را مدال بدانیم و از خدا بخواهیم این اراده را همچنان در ما پایدار، قوی و بُرنده کند.

تمام دارایی های ارزشمند کشور را مورد هدف تحریم قرار داده اند

همچنین سردار محمد شریفی جانشین معاون هماهنگ کننده، در این آیین، در خصوص هدف برگزاری این آیین اظهار داشت: نظام سلطه در دفاع مقدس با دو هدف از بین بردن انقلاب و الحاق بخشی از خاک ایران به خودش، به کشور تعرض کرد.

وی افزود: اما نتوانست این کار را بکند چون زیر ساخت رزمندگان دلاور از سوی امام شکل گرفته بود و توانستند جنگ را مدیریت کنند و پوزه دشمنان را به خاک بمالند. اکنون نیز با هدف از بین بردن نظام سیاسی کشور و تغییر رفتار مدیران و مسئولان و رزمندگان این مقطع از جمهوری اسلامی، تحریم ها را انجام‌ دادند.

وی ادامه‌ داد: برای این دوران زیرساختی به رهبری مقام معظم رهبری تشکیل شده و شرایط طوری فراهم شده که ما از استحکام درونی برخورداریم.

شریفی با بیان اینکه تمام دارایی های ارزشمند کشور را مورد هدف تحریم قرار داده اند، گفت: در نهایت شخصیت ها که دارایی معنوی جمهوری اسلامی هستند را تحریم کردند؛ اینها سرمایه بی نظیر هستند و هیچگاه از عهد خود با نظام خود عدول نکردند.

وی افزود: در جایی که دیگران کم آوردند، اینها علم به دست گرفتند و کم نیاوردند؛ در تمام این فتنه ها حتی یک سرباز ما دستش نلرزید و با بصیرت، همه هزینه ها را به جان خریدند تا نظام جمهوری اسلامی برقرار باشد و نظام سلطه شکست بخورد.

چهره واقعی غرب این است که امروز در غزه نشان داده می شود

وزیر کشور نیز در این آیین گفت: برخی چهره غرب را در فناوری می بینند اما چهره واقعی غرب این است که امروز در غزه نشان داده می شود.

احمد وحیدی با اشاره به آیات قرآن کریم، اظهار داشت: کسانی که مستضعف هستند، میروند که ائمه جهان بشوند و این آن چیزی است که در واقعه غزه می بینیم.

وی افزود: در پس این وقایع، پیروزی و نجات و رفتن به جلو است و امروز پیروزی استشمام می شود.

وی با بیان اینکه فلسطین از کجا به کجا رسید، گفت: اینها همه تحقق وعده الهی است؛ چگونه می توانستیم این حجم از خباثت را به مردم نشان دهیم؛ امروز خنجر آلوده دشمن و کینه های نهفته در دل دشمن که بر سر مردم غزه فرود می‌آید، نشان میدهد که با چه دشمنی مواجه هستیم.

وحیدی ادامه‌داد: حقیقت دشمن را امام راحل در قالب شیطان اکبر معرفی کردند و رهبر انقلاب نیز یادآوری کردند که باطن اینها را بشناسید .

وزیر کشور افزود: برخی چهره غرب را در فناوری می بینند اما چهره واقعی غرب این است که امروز در غزه نشان داده می شود.

وی یادآور شد: رسما اعلام می‌کنند که بمب اتم می‌زنیم اما در دنیا کسی این را محکوم و از آن به ماجرای ضد بشری تعبیر نکرد .

وحیدی با اشاره به موضوع تحریم برخی فرماندهان فراجا ، اظهار داشت: می‌گویند چون دنبال سلاح هستید که از خود دفاع کنید ، ما تحریم تان می‌کنیم؛ اگر صلاح درست کردید که شما را ایمن کند، تحریم می شوید ، اگر امنیت خود را تامین کنید ، تحریم می شوید .

وزیر کشور با بیان اینکه تحریم شدن توسط بدترین دشمنان خدا ، افتخار است ، گفت: میخواهند شما را در مقابل توانمندی های لازم در حوزه امنیت و دفاع، بی سلاح کنند.

وی ادامه‌داد: این مقدار از فضاحت در تصمیم‌گیری هایی است که امروز در غرب مسلط است، چگونه باید این را به گوش عالمیان رساند ، این مسأله ای است که باید برای آن تلاش کرد و روشنگری کرد.

به گفته وی ، تنها رسانه مردم مظلوم غزه ، مقاومت است و با این رسانه افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دادند.

وزیر کشور گفت: باید دست تک تک کسانی که در دفاع از امنیت کشور و برقراری نظم و امنیت، تلاش می‌کنند را ببوسیم و به آنها افتخار می‌کنیم.

وحیدی با بیان اینکه حفظ نظام به فرموده امام اوجب واجبات است ، گفت: فراجا در عمل به این اوجب واجبات در صف‌ جلو ایستاده است.