گناباد-ایرنا- تمرین(مانور) امداد و نجات جاده‌ای روز چهارشنبه با حضور دستگاههای اجرایی امداد رسان و خدماتی در شهرستان گناباد برگزار شد.

رییس جمعیت هلال احمر گناباد در تشریح این تمرین امداد و نجات جاده ای گفت:‌ طبق نقشه طراحی شده به دنبال گزارش مردمی مبنی بر تصادف ۲ خودرو سواری "پراید" و "آر.دی" و برخورد با تیر برق در کیلومتر هشت جاده "کاخک" به روستای "استاد" این شهرستان که به منجر به فوت یک نفر و مصدومیت سه نفر شد ارگانهای امدادی و انتظامی با سه دستگاه آمبولانس اورژانس و هلال احمر مجهز به لوازم امدادی به محل اعزام شدند.

علی برومند افزود:‌ از سه مصدوم این حادثه یک نفر در داخل خودرو محبوس و ۲ نفر به دلیل شدت حادثه به بیرون پرتاب شده بودند که با سرعت عمل دستگاههای امدادی خدمات لازم به آنان ارایه شد.

وی اضافه کرد: با توجه به دوگانه بودن سواری پراید و نشت گاز و احتمال انفجار ناشی از نشت گاز آتش نشانی نیز برای انجام خدمات لازم به محل فراخوانده شد.

یادآور می شود شهرستان گناباد واقع در جنوبی‌ترین ناحیه استان خراسان رضوی، که نقطه ورودی این استان از استان‌های جنوبی و مرکزی است در مسیر تردد تعداد زیادی از زائران، مسافران و وسایل نقلیه سبک و سنگین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مجموع هزار و ۴۵۰ کیلومتر جاده های اصلی و فرعی گناباد برخی از مسیرهای این شهرستان به دلیل حادثه خیزی، در بیشتر مواقع سال شاهد وقوع حوادث دلخراش جرحی و فوتی است و برگزاری تمرینهای امداد و نجات جاده ای برای افزایش آمادگی مسوولان و دست اندرکاران مربوطه و ارایه خدمات در زمان وقوع حوادث ضروری است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.