شیراز - ایرنا - محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در ادامه دور دوم سفرهای شهرستانی خود و در شصت وهشتمین سفر میهمان مردم دیار خرامه بود، سفری که رهاورد آن ۲۲ مصوبه برای این شهرستان بود.

به گزارش ایرنا، استاندار فارس عصر چهارشنبه در بدو ورود به خرامه با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با مردم، فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران، بازدید از بیمارستان جوادالائمه (ع)، دیدار با خانواده‌های یک شهید و یک جانباز مدافع حرم، بازدید از روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، رونمایی از کتاب جغرافیای تاریخی خرامه و بازدید از کارخانه گندله سازی خرامه از دیگر برنامه‌های سفر استاندار فارس به این شهرستان بود.

قول مساعد برای حل مشکل آب آشامیدنی خرامه
استاندار فارس در پایان این سفر در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده طی ۲ سال گذشته برای حل معضل کم آبی در این منطقه گفت: با قول هایی که از هیات دولت در سفر دوم (۲۰ و ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲) به استان گرفتیم و با همکاری بانک ها، همراهی مجلس و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همچنین استفاده از ظرفیت ماده ۵۶، در آینده نزدیک شاهد حل مشکل آب آشامیدنی شهرستان خرامه خواهیم بود.

محمد هادی ایمانیه افزود: در مجموع سفر امروز ۲۲ برای حل مشکلات شهرستان خرامه به دنبال داشت که با تکمیل مصوبات سفر اول و اجرای مصوبان سفر دوم، توسعه متوازن شهرستان خرامه شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: افزون بر ۷۰ درصد از ۴۷ مصوبه سفر نخست به شهرستان خرامه اجرایی شده که امروز علاوه بر مصوبات جدید، تدابیری نیز برای تسریع در تکمیل مصوبات سفر اول اتخاذ شد.

ایمانیه اظهار کرد: شهرستان خرامه یک منطقه حاصل خیز برای کشاورزی به ویژه کاشت گندم است و این شهرستان نقش مهمی در ارتقاء جایگاه استان در زمینه تولید این محصول دارد و لذا تلاش های قابل توجهی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان از راه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار فارس گفت: در سفر امروز همچنین تصمیمات خوبی در خصوص رفع مشکلات و کمبودهای شهرستان خرامه در حوزه ورزش، راه‌های مواصلاتی، رفع نقاط حادثه خیز و شهرک صنعتی اتخاذ شد.

ایمانیه با اشاره به بازدید از پروژه طرح نهضت ملی مسکن خرامه گفت: وضعیت اجرای این طرح در خرامه خرامه نسبتا خوب است اما امیدواریم کارها به ویژه را رفع مشکل تامین آب و برق با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی در خصوص بازدید از بیمارستان جواد الائمه (ع) هم اظهار کرد: از آنجا که طرح توسعه این بیمارستان اخیرا اجرا شده بنابراین این مرکز درمانی نیازمند تزریق منابع مالی جدید برای تامین تجهیزات پزشکی و سیستم سرمایش و گرمایش است که تلاش می شود این مشکلات مرتفع شود.

دشمن به دنبال هویت زدایی ملی و دینی در کشورمان است
استاندار فارس در آیین رونمایی از کتاب جغرافیای تاریخی شهرستان خرامه با عنوان ‘خُرُّمَه’ نوشته الله قلی قنبری فرد گفت: از آنجا که هویت زدایی ملی و دینی بزرگترین نقشه شوم دشمنان علیه کشورمان است، لذا هر اقدامی در هر سطحی و با هر روشی که بتواند نقشه‌های دشمنان را خنثی کند ستودنی است.

ایمانیه افزود: بررسی تاریخ پر فراز و نشیب ایران از گذشته تا به امروز حاکی از نفوذ اسلام در قلب و جان ایرانیان است و این ملت به درستی دریافتند که بهترین مرام و سیره و بهترین روش زیستن و اجرای عدالت در دین اسلام تعریف شده است.

وی ادامه داد: بزرگان ادبی ما همچون سعدی و حافظ نیز تمام اشعار و محتوای ادبی خود را با الگو گرفتن از آیات الهی و قرآن بیان می‌کردند.