شهرکرد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیای گفت: استاندارد ذخیره خونی در استان از هفت روز به ۶.۱ روز کاهش یافته است.

حسین هاشمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه تاکنون نیاز ۱۰۰ درصدی پلاکت خون بیمارستان‌ها و بیماران نیازمند در استان تامین شده است افزود: در صورت ادامه روند کاهش اهدای خون تامین پلاکت خون بیماران در استان با مشکل روبرو می‌شود.

وی اظهار داشت: شروع فصل سرما و شیوع بیماری‌های فصلی از جمله آنفلوآنزا و سرماخوردگی از علت‌های کاهش حضور مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون است.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری از مردم این استان خواست کسانی که به آنفلوآنزا و سرماخوردگی مبتلا نیستند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

هاشمی تاکید کرد: با توجه به تاریخ مصرف خون و وجود ۳۵۰ بیمار تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و جراحی‌های گوناگون از جمله قلبی و زنان و زایمان در استان نیاز به این ماده حیاتی همیشگی و اهدای خون کمک به تامین سلامت جامعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حضور کمرنگ جوانان در مراکز اهدای خون گفت: در زمان حاضر بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون در رده سنی ۴۰ تا ۵۵ سال هستند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه، بروجن و شهرکرد همه روزه، مرکز بن در روز پنجشنبه و در شهرستان اردل و لردگان هم مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.