سمنان- ایرنا- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: افزایش مهارت و به‌روزرسانی علمی اعضای این سازمان طی هدفگذاری ۲ ساله مدنظر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمزه شکیب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برگزاری همایش‌های متعدد در استان‌های مختلف از جمله اقدامات در دستور کار برای مهارت‌افزایی سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیش از ۶۰۰ هزار عضو دارد و بیشتر مهندسان و شرکت‌ها به روش سنتی کار می‌کنند که باید این ضعف رفع شود.

وی اضافه کرد: ایران در زمینه ساختمان سازی پیشرفت خوب و در جهان حرفی برای گفتن دارد که طرح نهضت ملی مسکن از جمله طرح‌ها در ایران و بی‌نظیر در دنیا است و تلاش می‌شود تا پایان دولت سیزدهم ساخت ۲ میلیون خانه محقق می‌شود.

شکیب تصریح کرد: کشور در توسعه ساختمان ‌سازی برای اینکه عقب نماند باید مهندسان روش‌های نوین و فناوری‌های روز را جایگزین روش‌های سنتی کنند.

وی اضافه کرد: طبق رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پایه‌گذاری‌های ارزشمندی برای ارتقای علمی به منظور جایگزینی روش‌های نوین با سنتی در ساخت و ساز در دست انجام است.


شکیب اظهار کرد: کیفی‌سازی و سیاست‌گذاری در ساخت و سازها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، اما سازمان نظام مهندسی می‌تواند پیشنهاد ارایه کند.

وی تاکید کرد: ایران زلزله‌خیز است و باید ساخت خانه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن طبق استانداردهای روز دنیا احداث شود.

وی اظهارداشت: طراحی و اجرای طرح ساخت خانه در ارتقای ایمنی جانی مردم موثر است و بدون شک خسارت مالی را کاهش می‌دهد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: استفاده از دانش‌بنیان‌ها در ارتقای ایمنی و سرعت در توسعه ساخت و سازها موثر است که این راهبرد در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از پنج‌هزار نفر در استان سمنان عضو سازمان نظام مهندسی هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان به منظور شرکت در همایش ملی «فناوری‌های نوین و بهینه‌سازی انرژی با رویکرد تجاری سازی در صنعت ساختمان» به سمنان سفر کرد.