۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85287365
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: سمنان در ویلایی‌سازی طرح نهضت ملی مسکن پیشرو کشور است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: این استان با آغاز آماده‌سازی اراضی و عملیات اجرایی احداث بالغ بر یکهزار واحد مسکن ویلایی در دامغان، در شاخص ویلایی‌سازی طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در آیین آغاز عملیات آماده سازی اراضی و ساخت ۳۰۶ واحد نهضت ملی مسکن شهر امیریه در شهرستان دامغان افزود: به خاطر اهمیت‌ موضوع طرح نهضت ملی مسکن، امور در این حوزه به صورت مستقیم توسط شخص رییس جمهور پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن به صورت ویلایی به بحث ارتقاء نشاط اجتماعی نیز کمک شایانی می‌کند، یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در حال احداث است.

وی ادامه داد: در بحث احداث مسکن در حوزه روستایی نیز با اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار سمنان بیان کرد که در بحث تامین زمین نیز بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای اجرای تعهد نهضت ملی مسکن طی چهار سال در استان نیاز است که بالغ بر یکهزار و ۷۵۰ هکتار تاکنون تامین شده است.

وی با اشاره به آغاز آماده سازی اراضی و آغاز عملیات اجرایی احداث ۳۰۶ واحد نهضت ملی مسکن در شهر امیریه دامغان، خاطرنشان کرد: تحقق رشد اقتصادی، راه اندازی واحدهای راکد، نیروگاه خورشیدی، اقدامات و طرح های حوزه راهسازی، از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه های مختلف در شهرستان دامغان است.

خدمات متنوع عمرانی در دامغان

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیینبا بیان اینکه جاده علیان ستون فقرات اقتصاد منطقه است که تقریبا به یک آرزو تبدیل شده بود، گفت: این طرح با اعتبارات استانی قابل اجرا نبود، اما امروز در آستانه افتتاح قرار دارد.

علی اکبر علیزاده افزود: تا به امروز پنج دکل مخابراتی و هشت آنتن اینترنت پر سرعت تلفن همراه از نوع نسل چهار و همچنین پیشرفته ترین نوع خدمات تلفن ثابت در منطقه اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت کوتاهی پنج ناحیه صنعتی برای شهرستان دامغان تصویب شد، ادامه داد: عملیات‌ اجرایی احداث بزرگترین طرح ویلایی‌سازی کشور در حوزه نهضت ملی مسکن‌ در شهرستان دامغان آغاز شده است.

استاندار: سمنان در ویلایی‌سازی طرح نهضت ملی مسکن پیشرو کشور است

دامغان، کارگاه بزرگ طرح های عمرانی

فرماندار شهرستان دامغان گفت: عملیات آماده سازی و ساخت ۳۶۰ واحد نهضت ملی مسکن در امیریه دامغان «شهر مهربانی ها» آغاز شد.

مهدی بندرآبادی افزود: همچنین این موضوع در شهر کلاته‌رودبار دامغان نیز با حضور استاندار سمنان امروز و طی آیینی محقق خواهد شد.

وی یادآور شد:بالغ بر یکهزار و ۷۰۰ قطعه زمین مسکن‌ ملی آماده واگذاری درشهرستان دامغان است که‌ عمده آن‌ به متقاضیان تحویل شد و واگذاری مابقی نیز در دستور کار است. امید می رود با سرعت بخشیدن به کار آماده سازی توسط شهرداری و فرآهم شدن زیرساخت های مرتبط با آب و برق و گاز و سایر موارد، عملیات اجرایی احداث مسکن در طرح امروز آغاز شود.

فرماندار دامغان افزود: امروز با اقدامات انجام شده، این شهرستان به یک‌ کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

امیریه دامغان ۴۸۵ متقاضی نهضت ملی مسکن دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه طی ۲ هفته اقدامات و پیگیری های مطلوبی در حوزه مسکن‌ ملی دامغان انجام شد، افزود: عملیات آماده سازی سایت ۴۸ هکتاری مسکن‌ ملی شهر دامغان نیز طی هفته های گذشته آغاز شد.

محمد حسینی طباطبایی با اشاره به تصمیم های راهبردی در بازدید خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح های حمل و نقل شهرستان دامغان، بیان کرد: ۴۸۵ نفر در طرح نهضت ملی مسکن از شهر امیریه در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۰۹ نفر حائز شرایط دریافت مسکن بودند و تاکنون ۱۳۰ نفر واریز وجه داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان افزود: برای سایت نهضت ملی مسکن امیریه تعداد ۳۰۶ قطعه به مساحت ۲۰۰ متر مربع به صورت یک‌طبقه و حیاط‌دار در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha