قم - ایرنا - امام جمعه قم با اشاره به اینکه گَرد مرگ و خواب خرگوشی بر سازمان‌های بین المللی در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم غزه حاکم است،‌گفت: این سازمان‌ها، امتحان بدی داده‌اند، جز یک قطعنامه کم ارزش، هیچ اقدام دیگری از سوی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در چنین نقطه عطف تاریخی و حساس جهان دیده نشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر همچنین اظهار داشت: این سازمان‌ها خاموش و خفه شده‌اند، و چشم‌هایشان را بر این جنایت‌های ددمنشانه بسته‌اند و ادعای حقوق بشر و دفاع از ملت‌ها را دارند.

وی تصریح کرد: ما می‌دانستیم که این سازمان‌ها، توانایی دفاع از حقوق بشر را ندارند، اما در فجایع اخیر در غزه ، این باطن خاموش و بی‌تفاوت در برابر جنایت علیه بشریت و قتل‌عام یک ملت آشکارتر شد.

امام جمعه قم همچنین خواب و خاموشی و خفت و پَستی برخی قدرت‌های منطقه و دولت‌های جهان اسلام را بدتر از سکوت مرگ‌بار سازمان‌های بین‌المللی ارزیابی کرد و افزود: این دولت‌های عربی خجالت نمی‌کِشند، جلوی چشمشان این همه فاجعه به بار آمده، کودکان و زنان این‌گونه به قتل رسیده‌اند اما با این حال هیچ اقدام و تحرکی نکرده‌اند.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود برخی درس‌ها و دستاوردهای جهاد مهم و حوادث اخیر غزه و فلسطین را مورد اشاره قرار داد و گفت: اوج رذالت، قساوت، درنده‌خویی و توحش مدرن صهیونیست‌ها در این حوادث قابل توجه است.

وی اظهار کرد: اکنون گرگ‌هایی به جان اُمت اسلامی افتاده‌اند و این همکاری و هماهنگی ۱۰۰ درصدی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همبستگی همه جریان‌های سیاسی درون آمریکا و برخی قدرت‌های اروپایی مایه ننگ بشریت است.

 برنامه‌ریزی درست و سنجیده برای مشارکت باشکوه مردم درانتخابات 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت انتخابات‌های مجلس‌های شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: از هم اکنون باید تلاش کنیم با تبیین، برنامه‌ریزی درست و اقدام‌های سنجیده و مناسب زمینه مشارکت هر چه بیشتر را در این انتخابات‌های در پیش‌رو فراهم آوریم.

 اعرافی اظهار داشت: شرایط امروز ما مثل ۴۵ سال گذشته و مقداری حساس‌تر است، به همین علت اقتضای حضور قوی، منسجم و با درصد هر چه بیشتر در این ۲ انتخابات را دارد.

وی در ادامه افزود: انتخابات خبرگان رهبری نیز مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است ولی از منظر دیگر از همه انتخابات‌ها مهم‌تر می‌باشد.

اعرافی در ادامه افزود: گرچه ممکن است، حجم کمی کار مجلس خبرگان رهبری به اندازه مجلس شورای اسلامی یا شوراهای اسلامی شهر و روستا نباشد، اما به لحاظ کیفیت، جایگاه مجلس خبرگان رهبری و نقش آن، به‌ویژه در شرایط خاص و حساس یک نقش بی‌بدیل در نظام‌اسلامی و انقلاب‌ است.

خطیب قم همچنین تاکید کرد: از این رو همه ما از هم اکنون باید تلاش کنیم با تبیین، برنامه‌ریزی درست و اقدام‌های سنجیده و مناسب زمینه مشارکت هر چه بیشتر را در این انتخابات‌های در پیش‌رو فراهم آوریم.

وی بیان داشت: به‌ویژه در شرایط حساسی که امروز گفتمان انقلاب اسلامی دارد و وضعیت خاصی که در منطقه شاهد آن هستیم، مشارکت هر چه بیشتر وظیفه اسلامی، ملی، انقلابی، ایمانی و اخلاقی همه ماست‌

اعرافی اضافه کرد: هم مشارکت کنیم، هم به مشارکت فرابخوانیم و هم زمینه‌های مشارکت هر چه بیشتر را مهیا نماییم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: این از آن وظیفه‌های خیلی مهم است، و اگر خللی وجود داشته باشد، غیرقابل جبران است.

عضو فقیهان شورای نگهبان در ادامه سخنانش گفت: حتی یک رای و یک درصد افزایش در آراء، می‌تواند در امید بخشی، پیشرفت کشور و درخشش گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و ایران و جهان موثر باشد.

اعرافی همچنین از فضلا، استادان و کسانی که دارای صلاحیت‌های لازم برای حضور در مجلس خبرگان رهبری هستند، تقاضا کرد که فرصت کوتاه باقیمانده را مغتنم بشمارند و برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام و زمینه رقابت بیشتر و انتخاب آزادتر و قوی‌تر مردم را در انتخابات‌ها به‌خصوص انتخابات خبرگان رهبری فراهم کنند.

امام جمعه قم ابراز امیدواری کرد: همه واجدان صلاحیت این را به عنوان یک وظیفه الهی و اسلامی مورد توجه قرار دهند.

ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا روز شنبه ٢٠ آبان ماه ادامه دارد.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.