مجامع بین المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی لال شده اند

ارومیه - ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مجامع بین المللی در مقابل جنایات رژِیم صهیونیستی لال شده اند و قتل عام انسان‌های بی گناه را تماشا می کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: بزرگان کشورهای اسلامی و مسوولان آنها نیز تنها به تماشای قتل عام زنان و کودکان بی گناه فلسطینی می پردازند و هیچ حرکتی از خود نشان نمی دهند.

وی ادامه داد: سازمان ملل تا کنون حتی یک قطعنامه در این مورد صادر نکرده است؛ این‌ها انسانهای وحشی هستند که تنها به فکر سیر کردن شکم خود بوده و برایشان مهم نیست چقدر انسان بی گناه کشته می شوند.

وی اظهارکرد: تلخ تر از اینها برخی از افراد داخل کشور هستند که رزمندگان حماس و ایران را مقصر می دانند و می گویند چرا حماس حمله کرد و چرا ایران از رزمندگان حماس حمایت می کند و چرا تشویق می کنند رزمندگان حماس حمله کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: درداخل کشور برخی از رسانه ها نیز رزمندگان حماس و ایران را مقصر می دانند در حالیکه خداوند متعال خود می فرماید من خودم به انسانهای مظلوم اجازه داده ام از خود دفاع کنند بنابراین افرادی که حماس و ایران را مقصر می دانند از صهیونیست ها بدتر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر درپی قتل عام رژیم غاصب اسراییل به شهادت رسیده اند و پنج هزار کودک از بین رفته اند و جوامع بین المللی دراین خصوص همچنان سکوت را ترجیح می دهند.

وی به ۲۴ آبان سالروز درگذشت علامه طباطبایی و آغاز هفته کتابخوانی اشاره کرد و افزود: علامه طباطبایی حق بزرگی در انقلاب دارند و تفسیر المیزان او نظیری در دنیا ندارد.

وی اظهارکرد: مساله کتاب و کتابخوانی در دین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است چنان‌که در آیات قرآنی بارها به آن اشاره شده است و خداوند در قرآن به نوشته و قلم قسم می خورد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: دین ما دین علم و دانش است و هیچ دینی پیدا نمی کنید که در آن به قلم سوگند بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به ۲۱ آبان سالروز شهادت سردار حسن تهرانی مقدم اشاره کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار در حین تحقیق و ساخت موشک به شهادت رسید و رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان فرمودند این شهید دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا بود.

وی در خطبه نخست نماز داشتن حسن خلق در خانواده و جامعه را از ویژگی های فرد مسلمان دانست و بر رعایت آن در درکانون خانواده تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha