اهواز - ایرنا - سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان معادل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

دکتر محمدرضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و چهارصد هزار نفر در روستاها و ۶۰۰ هزار نفر در قالب صندوق بیمه همگانی (پنج دهک اول) بوده که حق بیمه‌ آنها از سمت دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه کارکنان دولت و بقیه افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان در قالب کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند.

۲۳۵ مرکز سلامت در روستاهای استان خوزستان

سرپرست ادره کل بیمه سلامت خوزستان از وجود ۲۳۵ مرکز سلامت در روستاهای استان خبر داد و گفت: این مراکز شامل پزشک، ماما و پرستار بوده و در برخی از روستاهای با جمعیت بالا خدمات دندانپزشکی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در روستاهای استان به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک، هفت هزار نفر یک ماما و هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک حضور داشته و به مردم خدمت رسانی می‌کند همچنین به زودی در روستاهای استان یک کارشناس تغذیه و روانشناسی حضور خواهد داشت.

رضایی به فعالیت ۴۸۰ پزشک در مراکز سلامت روستایی استان اشاره کرد و گفت: مراکز سلامت در برخی از روستاها که جمعیت بالایی دارند به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

ارائه خدمات رایگان از سوی بیمه سلامت به پنج دهک اول

وی افزود: به دلیل نبود پزشک و دندانپزشک در برخی از روستاهای استان، در ارائه خدمت به مردم با مشکل مواجه هستیم همچنین خدمات دندانپزشکی تنها در حد ویزیت و جرمگیری انجام می‌شود در حالی که سرانه دندانپزشک را به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌کنیم.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خوزستان گفت: در استان خوزستان با ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز درمانی، بیش از ۷۰۰ پزشک، ۶۵۰ داروخانه، ۱۰۰ درمانگاه، ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد و ۵۳ بیمارستان قرارداد بیمه‌ای داریم.

رسیدگی به شکایات و سوالات بیمه‌شدگان از طریق سامانه ۱۶۶۶

وی ارائه خدمات از سوی بیمه سلامت به پنج دهک اول را رایگان عنوان کرد و گفت: سرانه حق بیمه سلامت در سال ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال بوده که دهک‌های ۶، هفت، هشت و ۹ به ترتیب ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند.

رضایی در پایان به سامانه اطلاع‌رسانی بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان می توانند شکایات، سوالات و ابهامات خود را با سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

گفتنی است استان خوزستان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر، جزو استان‌های پرجمعیت کشور به شمار می‌رود.