اراک - ایرنا - رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: کاشت یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار بذربادام کوهی، گونه مقاوم به کم‌آبی در محدوده و حریم شهرهای این استان هدفگذاری شد.

به گزارش ایرنا، سید «حامد هاشمی» روز یکشنبه در حاشیه چهل و نهمین نشست طرح ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲ میلیون بذر مقاوم به کم‌آبی بادام کوهی همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در استان مرکزی آغاز و تا پایان دی ماه در این اراضی کشت می‌شود.

وی ادامه داد: کاشت بذر مقاوم به کم آبی بادام کوهی در استان مرکزی در راستای اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت توسط پویش‌های مردمی و با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در این استان انجام می‌شود.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: کاشت بذر بادام کوهی در محدوده و حریم شهرهای این استان در راستای مقابله با آلودگی هوا و کاهش حرکت ریزگردها انجام می‌شود.

هاشمی گفت: نخستین پویش کاشت بذر مقاوم به کم آبی بادام کوهی روز چهارشنبه همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابداری با حضور مسئولان استانی و دانشجویان و با مشارکت دانشگاه اراک در محوطه این دانشگاه برگزار می‌شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.