شهرکرد- ایرنا- سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طرح برای تصویب پیشنهاد شده است.

محمود سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با تصویب و ابلاغ این میزان اعتبار بخشی از مشکلات زیرساختی ورزش در برخی طرح‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری رفع می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۳۷ طرح نیمه‌تمام ورزشی در چهارمحال و بختیاری با میانگین عمر بالای ۱۰ سال افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در صورت تصویب و تخصیص این میزان اعتبار زمینه تکمیل و بهره‌برداری تعدادی از این طرح‌ها فراهم خواهد شد.

سلیمی تصریح کرد: کف‌پوش ۳۰ سالن ورزشی در چهارمحال و بختیاری نیاز به تعویض دارد در غیر این‌ صورت این سالن‌ها باید تعطیل شود.

وی یادآور شد: از یک‌هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر نخست رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که جذب شده است.

سلیمی سرانه ورزشی موجود در چهارمحال و بختیاری را ۳۳ سانتیمتر دانست و اظهار داشت: مناسب سازی مجموعه‌های ورزشی استان در جهت توسعه ورزش بانوان در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، نزدیک به ۴۶ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای استان دارد و بیش از ۳۹ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

در جریان این سفر ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ردیف اعتباری در نظر گرفته شد.