ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ظرفیت بالقوه استان در حوزه گردشگری هنوز به بالفعل تبدیل نشده است، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه می تواند شتاب رسیدن به هدف را در این حوزه افزایش دهد که جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی در این بخش بسیار بااهمیت است.

به گزارش ایرنا، مرتضی صفری روز یکشنبه در دیدار با سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش های ایرنا در شناساندن ظرفیت های میراث فرهنگی، گردشگری و همچنین قابلیت های صنایع دستی استان افزود: این رسانه معتبر، همواره در مسیر اطلاع رسانی صحیح قدم های موثری برداشته است.

وی به قابلیت های گردشگری آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: همراهی خبرگزاری جمهوری اسلامی و سایر رسانه ها می تواند میراث فرهنگی و گردشگری استان را در رسیدن به اهدافش کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کمبودهای استان، نبود موزه های تخصصی است، اظهار کرد: یکی از موزه هایی که می تواند در استان راه اندازی شده و مورد استقبال نیز قرار گیرد، موزه رسانه است که امیدواریم ساز و کار آن فراهم شود.

صفری گفت: در حوزه رسانه، داشته های تاریخی بسیار خوبی در آذربایجان غربی داریم که می توان در موزه رسانه از آنها بهره برد که در این خصوص، ظرفیت خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز بسیار بالاست.

سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی نیز در این دیدار با بیان اینکه این استان ظرفیت بی بدیلی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد، اضافه کرد: در کنار سایر موزه های موضوعی، جای موزه رسانه خالی است.

صابر چهرقانی افزود: خبرگزاری ایرنا سابقه درخشان ۹۰ ساله در کشور و چندین دهه ای در آذربایجان غربی دارد و همین امر می تواند ظرفیتی برای نشان دادن تاریخ رسانه به مردم استان و گردشگران باشد.

وی ادامه داد: با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت فیلم، عکس و گزارش های مکتوب آماده معرفی ظرفیت های گردشگری استان هستیم و تاکنون نیز در این زمینه تلاش های زیادی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، در پایان این دیدار به پاس فعالیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هدیه ای از جنس صنایع دستی ساخته شده در ارومیه به سرپرست ایرنا در استان اعطا شد.