۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83029730
T T
۰ نفر

روستاهاي هدف گردشگري سردشت ساماندهي مي شود

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83029730
روستاهاي هدف گردشگري سردشت ساماندهي مي شود

مهاباد- ايرنا- مديركل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي به ساماندهي روستاهاي هدف گردشگري 'داودآباد' و 'بيوران' سردشت اشاره كرد و گفت: راه هاي دسترسي و برخي اماكن ارزشمند اين روستاها بهسازي مي شود.

جليل جباري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 49 روستاي هدف گردشگري در سطح استان وجود دارد و چنانچه تعدادي از بناهاي روستا به عنوان خانه گردشگر و صنايع دستي مرمت و ساماندهي شود، در رونق گردشگر تاثيرگذار خواهد بود.
وي در خصوص موزه صلح سردشت، گفت: مشكل معارض زمين آن رفع شده و با مساعدت سپاه پاسداران، سازمان راه و شهرسازي و دادگستري در مرحله واگذاري است.
جباري با بيان اينكه سال گذشته اعتباري براي عمليات اجرايي اين موزه تخصيص پبدا نكرد، گفت: نقشه هاي معماري، اجرايي و پلان هاي آن آماده شده است و اميدواريم از طريق بودجه سال 97 عمليات اجرايي آن را شروع كنيم.
وي در رابطه با تنظيم تقويم رويدادهاي گردشگري استان، اظهار داشت: تقويم رويدادهاي گردشگري فرهنگي و تفريحي آذربايجان غربي تنظيم شده است تا برنامه ها در زمان و مكان مشخص برگزار شود.
وي خاطر نشان كرد: جشنواره بين المللي گردشگري در تقويم استاني جاي گرفته است و از 29 مرداد لغايت 2 شهريور برگزار مي شود و برگزاري سالانه آن تاكيد مي شود.
مديركل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي با اشاره به برگزاري جشنواره انگور سياه سردشت، گفت: اين جشنواره ها و رويدادهاي فرهنگي كه با حوزه گردشگري كشاورزي مرتبط است، با هدف معرفي ظرفيت هاي منطقه برگزار مي شود.
وي معيارهاي اصلي برگزاري جشنواره ها را اطلاع رساني به موقع، زمان و مكان مناسب آنها عنوان كرد و افزود: اگر اين رويدادها منجر به ورود مسافر و گردشگر به حوزه جغرافيايي جشنواره شد و به تبع آن افزايش اقامت و بازديد از جاذبه هاي طبيعي و معنوي را در پي داشت، به توسعه گردشگري منجر مي شود.
شهرستان سردشت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد و با داشتن مناطق جنگلي و جاذبه هاي طبيعي، فرهنگي و اجتماعي يكي از مقصدهاي گردشگران استان است.
7562/ 3020/3072