به گزارش روز سهشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری اردبیل، نقی باقرزاده در این زمینه تشریح کرد: بنابر قرارداد بین شهرداری با یک واحد آزمایشگاهی، در گام نخست برداشت وضعیت روسازی بیش از ۳۵۰ کیلومتر-باند معابر شهری با دستگاه اسکنر پیشرفته (السیاماس) از سوی کارشناسان زبده انجام میگردد.
وی افزود: در کنار پایش وضعیت روسازیهای مورد مطالعه و در ادامه آن، با استفاده از نرمافزارهای مرتبط و سیستم منحصر بهفرد نسبت به ایجاد پایگاه دادهها و تحلیل و پردازش آنها، تعیین شاخصهای کمی و کیفی و ارائه رویکردهای اصلی نگهداری و تخمین هزینه هر یک از رویکردهای مرتبط و در نهایت بهروز رسانی وضعیت آسفالت معابر اقدام میشود.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اردبیل بیان کرد: سیستم مدیریت روسازی مجموعهای از ابزارها و روشهایی است که به تصمیمگیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راهها در سطح سرویس مناسب و کاهش هزینههای چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک میکند.
وی اضافه کرد: معابر شهری یکی از ارزشمندترین داراییهای شهرداری است و شهرداری اردبیل بر همین اساس از خدمات منحصر به فرد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پیادهسازی سیستم مدیریت روسازی معابر شهری (Urban PMS) استفاده میکند.
باقرزاده عنوان کرد: سیستم مدیریت روسازی با مزیتهایی مانند ارزیابی شبکه، انتخاب بهترین راهکار و مناسبترین زمان ترمیم و نگهداری، تخصیص بهینه بودجه، اولویتبندی فعالیتهای ساخت، ترمیم و بازسازی روسازی و صرفهجویی ناشی از کاهش هزینههای نگهداری (تا ۴۰ درصد) میتواند مدیران شهری را در گرفتن تصمیم مناسب راهنمایی کند.
اردبیل بیش از ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و بهسازی و آسفالت هر متر خیابان در مناطق محروم این شهر نیازمند حدود ۶۰ میلیون ریال اعتبار است.