تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و سومین روز از آبان به موضوع ضرورت ورود پلیس در برخورد با پزشک نماها، تصویب۵۱۲ قطعنامه علیه جنایات صهیونیست‌ها، سیر صعودی ابتلا به دیابت در ایران، ثبت ۱۲۲۳۷مورد مرگ غیرطبیعی در کشور، مشاهده یک قلاده پلنگ در فیروزکوه، صدور کیفرخواست برای ۴۰ نفر در آتش‌سوزی زندان اوین و کنترل جمعیت سگ‌های پرسه زن پرداخته است.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین روز از آبان ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

ضرورت ورود پلیس در برخورد با پزشک نماها/مدیریت اعمال جراحی در کشور رها شده است

نایب رئیس انجمن جراحان زیبایی و پلاستیک ایران گفت: فضای مجازی یکی از راه‌های فریب مردم و جذب متقاضیان با اعلام هزینه‌های پایین است که باید به این وضعیت رسیدگی و نظارت شود، به همین منظور از پلیس درخواست داریم با افراد خاطی که با تبلیغات فریبنده و انتشار عکس‌های غیراخلاقی در فضای مجازی مردم را سوژه تخلفات خود قرار می‌دهند، برخورد کنند.

سیدنجات حسینی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری سومین کنگره بین‌المللی بزرگان جراحان زیبایی و پلاستیک در مرکز همایش‌های هتل اسپیناس افزود: تعداد قابل توجهی از جراحان برتر دنیا در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی ایرانی هستند و کشورمان در این زمینه جزء کشورهای مطرح دنیا است. اما بخشی از آزارهای جراحان پلاستیک مربوط به ترمیم عوارض جراحی‌هایی است که توسط غیرپزشکان و افراد فاقد تخصص کافی انجام می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش کمبود دارویی به ۱۰۰ قلم/ افزایش ۴۰ درصد ارز دارو

محمد پیکانپور مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در یازدهمین همایش چالش‌ها و راهکارهای مدیریت بیمارمحور دیابت در ایران که به مناسبت روز جهانی دیابت در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، از کاهش کمبود دارویی از ۴۲۰ به ۱۰۰ قلم در سالجاری خبر داد و گفت: بخش مهم این کمبودها مربوط به آنتی‌بیوتیک‌ها، سرم‌ها، سوسپانسیون‌ها، داروهای اعصاب و روان، بیهوشی و غیره بوده است که اکنون برطرف شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کمک‌ ۸۷۳ میلیارد ریالی ایرانی‌ها به مردم غزه/پویش «بشردوستی» ادامه دارد

وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه کمک‌های نقدی هموطنان ایرانی به مردم مظلوم فلسطین در پایان پنجمین هفته از پویش «بشردوستی» به بیش از ۸۷۳ میلیارد ریال رسید ،گفت: پویش «بشردوستی» با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی به نفع مردم مظلوم غزه از طریق اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر نزد بانک‌های مرکزی و ملی از ۱۷ مهر آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تصویب ۵۱۲ قطعنامه علیه جنایات صهیونیست‌ها/آمریکا شریک جرم قطعی

تهران - ایرنا - شورای حقوق بشر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت در مجموع از سال ۱۹۴۷ میلادی تاکنون ۵۱۲ قطعنامه در رابطه با وضعیت رژیم صهیونیستی و فلسطینیان تصویب کرده‌اند که البته دست‌های خون‌‎آلود و سایه سنگین ایالات متحده به عنوان شریک جرم قطعی اسرائیل غاصب، حداقل ۵۵ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در انتقاد از رژیم اسرائیل را وتو کرده است.ادامه این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

صحرایی: شیوه‌نامه «مسیر رشد معلمی» آماده شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه یا شیوه نامه مسیر رشد معلمی آماده شده اما پیش از ابلاغ، اگر معلمان و پژوهشگران نکته‌ای دارند می‌توانند اعلام کنند.

رضا مراد صحرایی در نخستین همایش ملی آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری و راهکارها در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: در هر کشوری نقطه تحول آموزش و پرورش است، باید در چهلواره انقلاب اسلامی از چهلواره اول و دستاوردهای آن بیاموزیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

سیر صعودی ابتلا به دیابت در ایران /۱۴ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند

مدیر پژوهشکده علوم غدد دانشگاه شهید بهشتی گفت: حدود ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۰ سال کشور مبتلا به دیابت هستند که در کلان شهرهایی نظیر تهران به مراتب حادتر است و به رقمی حدود ۱۴ درصد می‌رسد.

محمد هاشمی به مناسبت روز جهانی دیابت (۱۴ نوامبر - ۲۳ آبان) بیان داشت: دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حوزه تخصصی غدد درون ریز و متابولیسم به شمار می‌آید که شیوع گسترده‌ای در سرتاسر جهان دارد و عوامل پدیدآورنده آن شامل وراثت و شیوه زندگی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.


چالش‌ها و مشکلات موجود در مدیریت و کنترل جمعیت سگ‌های پرسه زن

موضوع مدیریت سگ‌های ولگرد درسطح شهرها به یک چالش پیچیده تبدیل شده است برخی افراد باتوجه به حقوق حیوانات برحمایت از سگ‌ها و برخی دیگر به از بین بردن این حیوانات تأکید دارند اما آیا می‌توان با استفاده از سیاست‌های مناسب به کنترل و مدیریت جمعیت سگ‌ها پرداخت و ضمن حفظ حقوق حیوانات نسبت به کنترل تاثیرات منفی آنها بر طبیعت و انسانها اقدام کرد.ادامه این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

ثبت ۱۲۲۳۷ مورد مرگ غیرطبیعی در ایران/فوتی‌های رانندگی در صدر جدول

مرکز آمار ایران در آخرین داده‌ها و اطلاعات خود در بهار ۱۴۰۲ تعداد مرگ و میرهای غیرطبیعی را منتشر کرده که طبق این آمارها در سه ماهه نخست سال جاری ۱۲ هزار و ۲۳۷ مورد مرگ غیرطبیعی در کشور به ثبت رسیده است.

آمارهای مرکز آمار نشان می‌دهد که در بهار سال ۱۴۰۱ تعداد مرگ و میرهای غیرطبیعی در کشور ۱۰ هزار و ۹۷۸ مورد بوده که در مجموع سال گذشته نیز ۴۶ هزار و ۶۶۴ مورد مرگ غیرطبیعی رخ داده است که این نوع حوادث دلایل مختلفی را به دنبال دارد.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید .

مجوز استخدام بیش از ۹۰۰ ایثارگر شهرداری‌های کشور صادر شد

مجوز استخدامی ۹۳۳ نفر از ایثارگران شهرداری‌های سراسر کشور به استناد بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شد.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

صدور کیفرخواست برای ۴۰ نفر در پرونده آتش‌سوزی زندان اوین

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای ۴۰ نفر در پرونده آتش‌سوزی زندان اوین خبر داد و گفت: در پرونده آتش‌سوزی زندان اوین در مهر سال گذشته کیفرخواست برای ۴۰ نفر صادر شده است.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در فیروزکوه

داریوش فرخی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در پناهگاه حیات وحش کاوه ده خبر داد و گفت: شب گذشته یکی از اهالی روستایی در مجاورت پناهگاه حیات وحش کاوه ده موفق به تصویر برداری از یک قلاده پلنگ شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار سیل و توفان در ۹ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، از هشدار وقوع سیل و کاهش دما در ۹ استان کشور خبر داد و گفت: امدادگران جمعیت هلال ‌احمر در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نبود غلات کامل در برنامه غذایی از عوامل ابتلای ایرانیان به دیابت

احمد اسماعیل زاده مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نبود غلات کامل در برنامه غذایی ایرانیان را از عوامل اصلی ابتلا به بیماری دیابت عنوان کرد و گفت: در نان و غلات کامل علاوه بر فیبر و سبوس، منیزیوم داریم که باعث کاهش مقاومت انسولین در بدن شده و ابتلا به این بیماری را کاهش می دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جزئیات برنامه آموزشی مقاطع تحصیلی در شهر تهران/ مدارس دماوند و فیروزکوه تعطیل نیست

آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: کلاس‌های آموزشی پیش دبستانی و مقطع ابتدایی آموزش و پرورش روز چهارشنبه - ۲۴ آبان ماه - غیرحضوری و به صورت مجازی بوده و در سایر مقاطع نیز فعالیت ورزشی در فضای باز ممنوع است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۲ مرکز تصویربرداری و مرکز پیوند کلیه در بیمارستان سینا افتتاح شد

مرکز پیوند کلیه و مراکز «پت سی‌تی» و «ام آری آی» بیمارستان سینا روز سه‌شنبه - ۲۳ آبان - با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.