کاشان - ایرنا - سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰جلد کتاب جدید توسط نیکوکاران و علاقه مندان بخش کتاب به کتابخانه عمومی این شهرستان اهدا شده است.

به گزارش ایرنا،محبوبه داوودی روزچهارشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب افزود: این کتاب‌ها با توجه به عمر زیاد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها و نیاز محسوس به کتاب‌های به‌روزتر، توسط افراد مختلف اهدا شده است.

سی و یکمین دوره هفته کتاب از ۲۳ آبان در سراسر کشور آغاز شده و تا سی‌ام آبان‌ ادامه دارد.
وی اظهار کرد: غبارروبی گلزار شهدا، افتتاح نمایشگاه کتاب، نواختن زنگ کتاب‌خوانی،دیدار با امام جمعه زواره، نشست کتابخوان وراه اندازی کاروان دانایی، عضویت رایگان، بخشودگی جرائم تاخیر امانات، بازدید دانش آموزان از کتابخانه هاو تلاش برای جذب جوانان و نوجوانان به کتابخانه از برنامه های هفته کتاب در اردستان است.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی اردستان بیان کرد: نمایشگاه عرضه کتاب باشعار" آینده خواندنی است" با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با ۳۰ درصد تخفیف در سالن کتابخانه شهید طباطبائی نژاد این شهرستان برپا شده است.
داوودی افزود: در این نمایشگاه تعداد یک هزار جلد کتاب با ۵۰۰ عنوان در زمینه های تاریخی، دینی و مذهبی، ادبیات ، کودک و نوجوان، کمک آموزشی، رمان، شعر، نرم افزار، روانشناسی به نمایش گذاشته شده، هرتعداد کتاب که مراجعه کنندگان سفارش دهند در دسترس آن ها قرارخواهد گرفت.
وی بابیان اینکه کتاب دروازه ورود به دنیای دانش است تصریح کرد:فرهنگ یک جامعه رابطه مستیقم با سطح علمی مردمان آن دارد و کتاب نقش مهمی در بالا بردن سطح علمی افراد جامعه خواهد داشت.
"این نمایشگاه از ۲۳ تا ۳۰ آبان از ساعت ۷.۵ صبح تا ۱۸برای بازدید عموم دایر است".
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی اردستان بیان کرد: درمدت یکسال گذشته یکهزار و ۶۰۰ فعالیت فرهنگی در سامانه نهاد کتابخانه های کشور ثبت شده، هفتاد هزار جلد کتاب امانت داده شده است.
داوودی گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۱۰۰ نفر عضو فعال کتابخانه عمومی اردستان هستند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشته، از فرهنگ دوستان و علاقه‌مندان به کتاب خواست با مراجعه به این مکان‌ها، از کتاب‌های به‌روز و صوتی موجود بهره بگیرند.
اردستان هم‌اکنون دارای ۶ باب کتابخانه عمومی نهادی شامل چهار کتابخانه شهری و ۲ روستایی با ۱۱۰ هزار جلد کتاب و زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و دارای پنج هزار و ۱۰۰عضو فعال است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفرجمعیت، در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.