۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۳۹
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84539312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار جلد کتاب در طرح بحار به کتابخانه اردستان اهدا شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان گفت: ۲ هزار جلد کتاب جدید در طرح بحار از سوی قشرهای مختلف به کتابخانه عمومی این شهرستان اهدا شده است.

به گزارش ایرنا، عفت باقری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی (۲۴ تا ۳۰ آبان) اظهار داشت: این کتاب‌ها با توجه به اجرای سومین دوره طرح "بحار کتاب، انوار دانایی"، عمر زیاد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها و نیاز محسوس به کتاب‌های به‌روزتر، اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه باوجود تعطیلی چندین ماهه کتابخانه‌ها تاکنون افزون بر ۶۰۲ فعالیت فرهنگی در سامانه نهاد کتابخانه های کشور ثبت شده است، افزود: طرح پیک کتاب در اردستان اجرا و ۵۴ برنامه شامل غبارروبی گلزار شهدا، نواختن زنگ کتاب‌خوانی، معرفی تاریخچه اردستان، کوهنوردی کتابداران، نشست کتابخوان و نشست با بخشداران ۳ بخش شهرستان برای هفته کتاب وکتابخوانی پیش بینی شده است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی اردستان اضافه کرد: برپایی ایستگاه سلامت با همکاری جمعیت هلال احمر، ایستگاه سلامت و پایش سلامت، آزمایش قند و فشار خون، اجرای برنامه سفیران کتاب در روستای تلک‌آباد، نشست با اعضای کتابخوان دارای برنامه ماهیانه، نشست با نویسنده و رونمایی از کتاب و باز گشایی کتابخانه روستای نهوج با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان نیز از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی است.

وی به برگزاری مسابقه شهرستانی هفته کتاب وکتابخوانی اشاره و اضافه کرد: شرکت در این مسابقه تا ۳۰ آبان ادامه خواهد داشت و به دلیل اجرای آن از طریق فضای مجازی، تا کنون از سراسر کشور مقاله‌های خوبی ارسال شده است که ۳۰ مقاله برتر شناسایی و در پایان از نویسندگان ۱۰ مقاله برگزیده به صورت غیرحضوری تجلیل خواهد شد.

باقری با بیان اینکه با موافقت فرماندار اردستان کتابخانه‌های عمومی شهرستان بازگشایی شده است، از فرهنگ دوستان و علاقه‌مندان به کتاب خواست با مراجعه به این مکان‌ها، از کتاب‌های به‌روز و صوتی موجود بهره بگیرند.

شهرداران، سهم کتابخانه عمومی را به درستی پرداخت نمی‌کنند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان گفت: طبق مصوبه انجمن کتابخانه‌های شهرستان، شهرداری‌ها باید به صورت ماهیانه نیم درصد از درآمد خود را به کتابخانه عمومی بپردازند و بر این پایه شهرداری اردستان ماهیانه سه میلیون تومان، زواره ۲ میلیون و مهاباد یک میلیون تومان باید پرداخت کند.

وی با گله‌مندی از همکاری نکردن شهرداران در پرداخت سهم کتابخانه‌ها افزود: در سال جاری شهرداری اردستان در مجموع 6 میلیون تومان، زواره پنج میلیون تومان و مهاباد پنج میلیون پرداخت کرده‌ است.

به گفته وی، پرداخت نشدن کامل سهم کتابخانه عمومی جوابگوی نیاز این نهاد نیست و موجب کاهش خدمات‌دهی می شود و بار هزینه‌ها بر دوش اعضا خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: با تاسف، یکی از افتخارهای شهرداران پرداخت نکردن این سهم فرهنگی کتابخانه عمومی است، در حالی که هر چه در راه گسترش فرهنگ جامعه هزینه شود، رتبه فرهنگی آن افزایش یافته و توسعه همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.

رییس اداره کتابخانه های عمومی اردستان تاکید کرد: یکی از وظیفه‌های شهرداران انجام فعالیت‌های فرهنگی و کمک به نهاد کتابخانه‌ها از جمله مسوولیت‌های شهرداران است که‌ در آن کوتاهی می‌شود.

اردستان هم‌اکنون دارای ۶ باب کتابخانه عمومی نهادی شامل چهار کتابخانه شهری و ۲ روستایی با ۱۱۵ هزار جلد کتاب و زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و نزدیک به پنج هزار عضو فعال است.

۲۴ آبان‌ ماه از سال ۱۳۷۲ روز کتاب و کتابخوانی نام‌گذاری شده است.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha