تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

همدان-ایرنا- کتاب "جستارهایی در تاریخ همدان" چهارشنبه شب به مناسبت گرامی داشت هفته کتاب با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مسوولان استان همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین رونمایی از این کتاب به تالیف "عبدالله مظاهری"به مناسبت سی‌ و یکمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و انجمن ادبی هگمتانه برگزار شد.

کتاب رسانه ای موثر، موفق و ماندگار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این مراسم با اشاره به جایگاه انحصاری کتاب بین دیگر مقوله های فرهنگی تصریح کرد: کتاب یک رسانه عمیق، موثر، موفق و ماندگار همواره بوده و همیشه می ماند.

مسعود ویژه با ذکر اینکه کتاب ذهن مخاطب و خواننده را به معنای واقعی درگیر محتوا می‌کند افزود: کتاب ارجمندترین میراث ماندگار و معنوی حوزه فرهنگ و هنر تمدن بشری است.

وی با اشاره به شکل گیری گونه های دیگر فرهنگی و ادبی از جمله محتواهای اینترنتی و مجازی بر پایدار ماندن کتاب تاکید کرد و گفت: در مطالعه کتاب یادگیری عمیق است اما اطلاعات فضای مجازی سطحی است.

"جستارهایی در تاریخ همدان"که با حضور نویسنده آن رونمایی شد تلاشی تاریخی، ادبی و فرهنگی برای روشن شدن هر چه بیشتر مرز و بوم فرهنگی و جغرافیایی ایران زمین با محوریت تمدن ماد و هگمتانه است.

۲ تن از اهالی فرهنگ و ادبیات در این ایین که با حضور جمعی از مولفان، ناشران و اهالی فرهنگ و هنر دیار هگمتانه و به مناسبت هفته کتاب برگزار شد "جستارهایی در تاریخ همدان" را نقد و بررسی کردند.

برپایی آیین های سی و یکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه جریان دارد.