تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان مناطق مختلف این استان قسمتی ابری همراه با وزش باد است که به تدریج بر سرعت آن افزوده می‌شود و به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امروز و فردا احتمال بارشهای پراکنده باران و در ارتفاعات بارش خفیف برف وجود دارد،‌ افزود:‌ دمای هوای نقاط مختلف استان نیز از امروز تا اوایل هفته آینده کاهش خواهد یافت.

وی دمای فعلی هوای شهر زنجان را هفت درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته سجاس با سه درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان با ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان گزارش شد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان هفت و ۱۶ درجه، ابهر ۶ و ۱۶ درجه، خرمدره ۶ و ۱۵ درجه، آببر ۱۴ و ۲۴ درجه، سلطانیه ۶ و ۱۵ درجه، قیدار هشت و ۱۵ درجه و ماهنشان هشت و ۱۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.