همدان-ایرنا- رئیس فدراسیون بسکتبال کشور گفت: تیم ملی نیاز به تغییر نسل داشت و باید از سال‌ها قبل این تصمیم اجرایی می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد داوری روز پنجشنبه در همایش روسای هیات‌های بسکتبال منطقه یک کشور اظهار کرد: تصمیم‌گیری فدراسیون در تغییر نسل تیم ملی تبعات و فشارهایی را در این ماه های اخیر به دنبال داشت اما بر این اقدام اصرار داشتیم.
وی اضافه کرد: تغییر در نسل تیم ملی باید از ۱۰ سال قبل اجرایی می شد واکنون ما اجرایی کردیم و به این تصمیم اعتقاد داریم.
داوری ادامه داد: هدفگذاری ما المپیک ۲۰۳۰ است و به طور قطع به موفقیت خواهیم رسید.
وی با تاکید بر تمرکززدایی دوره های دانش افزایی، اردوهای تیم ملی و برنامه های استعدادیابی از پایتخت ،گفت: این آمادگی را داریم که اردوهای استعدادیابی تیم ملی را به شهرستان ها انتقال دهیم.
داوری افزود: نگاه گلخانه ای از رده های سنی پایه به خصوص استعدادیابی از فدراسیون برچیده شده و هیات های ورزشی باید در این حوزه برنامه ریزی هدفمند داشته باشند.
وی اضافه کرد: استعدادیابی ها در سطح شهرستان ها باید مستمر و برنامه محور باشد چرا که نخبه ها در مناطق کم برخوردار نهفته هستند و باید مورد توجه همه جانبه قرار بگیرند.
رئیس فدراسیون بسکتبال کشور یادآور شد: لیگ های پایه نوجوانان و جوانان امسال با حضور ۲۵۰ تیم برگزار می شود که برای ما بسیار حائز اهمیت است
وی ترویج و ارتقا دوره های دانش افزایی مربیگری و داوری را از اهداف مهم فدراسیون بسکتبال به ویژه در شهرستان ها دانست و گفت: هیات ها باید در حوزه آموزش اهتمام ویژه داشته باشند.