سمنان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: رسانه‌ها بازویی توانمند و ظرفیتی ارزشمند در معرفی و اطلاع‌رسانی خدمات به جامعه هدف و بستری برای ارتقای مشارکت اجتماعی به نفع مددجویان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود منطقی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان افزود: توانمندسازی و ارتقای مشارکت اجتماعی جامعه هدف بهزیستی از اولویت‌های اداره‌کل بهزیستی استان است و رسانه‌ها می‌توانند زوایای محدودیت‌ها برای شکوفایی استعدادهای معلولان را نمایان کنند؛ از این رو انتظار می‌رود بیش از پیش این اداره‌کل را همراهی کنند.

وی تاکید کرد: ارایه خدمت به جامعه هدف بهزیستی با حفظ کرامت و عزت انسانی مقوله مهمی است و رسانه در تحقق این راهبرد نقش کمک کننده دارد.

به گفته وی، سهل‌انگاری در رعایت اصول اجتماعی و شناخت کم از معلولان موجب گسستگی می‌شود و انتظار می‌رود این مساله بیش از پیش مورد توجه باشد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد: معلولان، زنان سرپرست خانوار و فرزندانِ زیر پوشش از جمله جامعه هدف بهزیستی هستند و باید ارایه خدمت به این قشرها به گونه‌ای باشد تا احساس ناخوشایند در آنان ایجاد نشود.

ضرورت بسترسازی اجتماعی برای خوداتکایی مددجویان

وی با بیان اینکه ارتباط مردم با جامعه هدف بهزیستی دچار ضعف است، گفت: این نهاد توانمندسازی و ایجاد حس خوداتکایی در جامعه هدف را دنبال می‌کند و تحقق این راهبرد نیازمند همراهی بخش‌های مختلف و فراهم‌سازی بستر اجتماعی است.

منطقی اظهار کرد: تقویت مشارکت اجتماعی و مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای تردد معلولان دغدغه اساسی است که انتظار می‌رود رفع دغدغه‌ها مورد توجه مسوولان مرتبط باشد.

وی تاکید کرد: برای تقویت پیوند اجتماعی جامعه هدف بهزیستی با جامعه باید بستر شکوفایی استعدادها با رعایت کرامت انسانی فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: اعتقاد به اینکه افراد معلول توانمندی دارند و می‌توانند در جامعه نقش آفرین باشند و فراهم‌سازی بستر برای تحقق این اعتقاد ۲ مقوله مهم برای تقویت پیوند اجتماعی در بین معلولان و جامعه است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بود و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بازمی‌گردد.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.