بهزیستی استان سمنان در ۱۴ مرکز به سالمندان ارایه خدمت می‌کند

سمنان- ایرنا- سالمندان ۹ و ۹۸ صدم درصد جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان را تشکیل می دهند که با این آمار، سمنان رتبه نهم استانهای کشور را دارا است. اداره کل بهزیستی در قالب ۱۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی، خدمات متنوعی به این قشر ارایه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران ابراز کرد: ۱۴ مرکز در قالب شبانه روزی، روزانه، مراقبت در منزل و خدمات توانبخشی در استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف سالمندی هستند.

محمود منطقی به مناسبت نهم مهر روز جهانی سالمندان و آغاز هفته ملی سالمندان، تعداد مراکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان استان سمنان را چهار مرکز دانست و افزود: این مراکز در حال ارائه خدمات به ۲۵۶ نفر به تفکیک ۱۰۱ نفر مرد و ۱۵۵ نفر زن هستند که از این تعداد ۱۸۶ نفر پذیرش عادی یا خودمعرف و ۷۰ نفر ارجاع قضایی هستند.

وی یادآور شد: در مجموع سازمان بهزیستی هشت میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال به این مراکز یارانه پرداخت می کند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تعداد مراکز روزانه توانبخشی سالمندان در استان را پنج مرکز عنوان کرد که به ۱۶۰ نفر از سالمندان خدمات آموزشی و درمانی ارائه می کنند بیان کرد: میزان یارانه پرداختی به این مراکز سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال است.

وی گفت: رویکرد سازمان بهزیستی کشور در حوزه سالمندان، نگهداری در منزل، حضور در مراکز روزانه و در نهایت شبانه‌روزی است که در این راستا هفت مرکز در استان به ۶۸ نفر از سالمندان خدمات توانبخشی در منزل ارائه می کنند که به این مراکز یک میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال یارانه پرداخت می شود و همچنین در استان سه مرکز مراقبت در منزل به ۷۰ نفر از سالمندان ارائه خدمات می کنند که یارانه پرداختی بهزیستی به این مراکز نیز یک میلیارد و۴۷۰ میلیون ریال است.

منطقی تعداد سالمندان برخوردار از خدمات مستمری را در استان سمنان یکهزار و ۶۴۷ نفر دانست که در مجموع ۱۶ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال دریافت می کنند بیان و اضافه کرد: تعداد افراد دریافت‌کننده حق پرستاری و مددکاری از افراد دارای معلولیت در استان ۱۱۳ نفر است که در مجموع ۲ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: تعداد سالمندان برخوردار از حق پرستاری از افراد ضایعه‌نخاعی در استان ۸۵ نفر است که در مجموع یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال در قالبهای مختلف به آنان کمک می‌شود.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است، با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران محسوب می‌شود و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، هفتمین استان ایران و در کنار ایلام، دارای کم‌ترین میزان جمعیت در بین استان‌های کشور است.

با وجود اینکه ۳۸ درصد از جمعیت استان سمنان را جوانان تشکیل می دهند، این استان در پایین‌ترین رتبه فرزندآوری کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha