تهران - ایرنا - شهردار غزه اعلام کرد به دنبال ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شرایط زندگی انسانی در این منطقه، غیر قابل تحمل شده و حجم مشکلات و رنج مردم غیر قابل توصیف است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، «یحیی السراج» در این باره گفت: ما به طور روزانه توسط رژیم صهیونیستی مورد نسل کشی قرار می گیریم و شرایط زندگی در غزه غیر قابل تحمل شده است.

از سوی دیگر، عدنان ابوحسنه مشاور اطلاع رسانی آژانس کاریابی سازمان ملل متحد با اشاره به بمباران مدارس و اماکن آموزشی توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ما روزانه موقعیت مدارس و مراکز استقرار پناهجویان تحت مدیریتمان را به اسرائیل اعلام می کنیم.

آژانس آنروا پیشتر اعلام کرده بود که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده‌اند. این آژانس گزارش داده است، ۱۵۵ پناهگاه در جنوب نوار غزه و تعدادی دیگر در شهر غزه و شمال این باریکه وجود دارد که قادر به فراهم کردن امکانات لازم برای آوارگان نیستند.

به گزارش ایرنا شبکه الجزیره نیز امروز شنبه با ارایه گزارشی اعلام کرد: بمباران زیرساخت‌های نوار غزه به خصوص نانوایی‌ها موجب کمبود نان در این منطقه شده و بسیاری از خانوارهای فلسطینی در معرض گرسنگی شدید قرار گرفته‌اند.

در هفته‌های گذشته با وجود بمباران مستمر نوار غزه، صهیونیست ها گذرگاه‌های منتهی به این منطقه را نیز مسدود کرده‌اند و گزارش‌های میدانی حاکی از تمام شدن آذوقه ذخیره شده توسط مردم فلسطین ساکن این باریکه است. گفته می‌شود صهیونیست ها حتی نانوایی‌ها را بمباران می‌کنند تا مردم گرسنه بمانند.