لندن – ایرنا – رئیس جدید دستگاه دیپلماسی انگلیس در گفت‌وگو با وزرای امور خارجه رژیم صهیونیستی و فلسطین تصریح کرد که دولت لندن به جلوگیری از گسترش تنش‌ها و ایجاد بی‌ثباتی در کل منطقه متعهد است.

به گزارش ایرنا، دیوید کامرون روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که روز گذشته (جمعه) با الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی «درباره وضعیت غزه و لزوم وقفه‌های بشردوستانه» رایزنی کرده است. وی تصریح کرد که دولت لندن «به جلوگیری از بی‌ثباتی گسترده‌تر در منطقه متعهد است»

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس همچنین در گفت‌وگو با ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین «اقدامات بریتانیا برای رسیدگی به وضعیت حاد بشردوستانه در غزه» را تشریح کرد. کامرون افزود: «من همچنین بر حمایت بریتانیا از تشکیلات خودگردان فلسطین و راه حل دو کشوری تاکید کردم.»

این نخستین تماس دیوید کامرون با وزرای امور خارجه رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین درباره جنگ غزه است.

در همین حال معاون او، طارق احمد نیز با هدف رایزنی درباره جلوگیری از گسترش جنگ غزه در کل منطقه، راهی غرب آسیا شده است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، وی قرار است با مقام‌های بلند پایه بحرین و قطر درباره بحران غزه گفت‌وگو کند. در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: «او تعهد دولت لندن را مبنی بر تضمین وقفه‌های بشردوستانه پایدار برای جریان کمک‌های نجات‌بخش بیشتر به غزه و جلوگیری از گسترش بحران در کل منطقه بیان خواهد کرد. او با اشاره به موضع انگلیس درباره حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید خواهد کرد که اقدامات صورت گرفته، باید با قوانین بشردوستانه بین‌المللی مطابقت داشته باشد.»

این چهارمین سفر یک مقام انگلیسی به غرب آسیا از زمان آغاز جنگ غزه است. نخست وزیر انگلیس سه هفته پیش در جریان ملاقات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی جنجال‌برانگیز خواستار پیروزی و غلیه صهیونیست‌ها بر گروه‌های مقاومت فلسطینی شد.

دولت انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. این کشور برخلاف فراخوان سازمان ملل متحد مخالف برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند.

رژیم صهیونیستی نیز در سایه حمایت لندن و کاخ سفید به حملات خود علیه غزه ادامه داده و تاکید دارد که پایان جنگ در دستور کار این رژیم نیست. بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون ۱۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی طی ۴۳ روز گذشته به شهادت رسیده‌ که از این میزان ۵ هزار نفر کودک و ۳ هزار نفر زن بوده‌اند.