زنجان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با بیان اینکه الگوی عملکردی بسیج به ویژه در حوزه محرومیت زدایی اعتماد مردم به نظام را بیشتر کرد، گفت: امیدواریم روز به روز شاهد توفیقات بیشتر بسیجیان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در رزمایش جهادگران فاطمی، افزود: امروز وظیفه بسیج این است که هر زمان کار عقب افتاده ای بود در صحنه حضور یابد و البته هیچ میدان و عرصه ای نبوده که بسیج در آن حضور نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به دوران پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: روزی که انقلاب به پیروزی رسید توجه به ظرفیت های داخلی و عملکرد جهادی اهمیت زیادی داشت و امام راحل با توجه به همین اصل، انسجام داخلی را ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: قبل از انقلاب اسلامی دنیا با یک سیاست تحمیل شده در بین دو بلوک شرق و غرب تقسیم و مدیریت می شد و هر حرکت اجتماعی و سیاسی زیر بلیت دو ابر قدرت شرق و غرب شکل می گرفت.

وی ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی خط سومی را در دنیا ترسیم کرد و در زمان حاضر ۳۷ سال است که این انقلاب با اقتدار ایستادگی کرده و در مسیر استقلال حرکت می کند.

خاتمی گفت: شکل‌گیری انقلاب و نهضت اسلامی در ایران با این طرز تلقی امری محال به حساب می‌آمد و امام خمینی (ره) با تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلامی بر تفکر رایج وابستگی جنبش‌ها و خیزش‌ها به شرق و غرب خط بطلان کشید و بنیان‌های نظام جمهوری اسلامی را با الگو گرفتن از راه و روش پیامبر، امیر مومنان علی (ع) و ائمه معصومین پایه‌گذاری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: ما برای برقراری این نظام بهای سنگینی پرداخته و خون های پاک زیادی را به پای آن ریخته ایم و این نظام با خون، گوشت و اعتقادات ما عجین شده و همین موضوع، خواب خوش استکبار را آشفته کرده است.

وی به اثرات انقلاب اسلامی بر دنیای سلطه اشاره کرد و گفت: آثار انقلاب اسلامی در شرایط امروز به چارچوب مرزهای ایران محدود نیست و پیام انقلاب اسلامی از مرزهای دور به گوش می‌رسد.

خاتمی گفت: شاید ۴۵ سال قبل کسی فکرش را نمی‌کرد که تفکرات امام(ره) نتیجه خواهد داد و در عرصه‌های مختلف دنیا خواهد درخشید.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: راهپیمایی بزرگ در فرانسه در حمایت از کودکان غزه که یک میلیون نفر در آن حضور داشتند؛ نتیجه تفکرات انقلابی است.