اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: کتاب باید با فرهنگ‌سازی مطالعه، در سبد خانواده‌ها سهم قابل قبولی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی » عصر یکشنبه در همایش قدردانی از خادمان و فعالان کتاب و کتابخوانی و برگزیدگان کتاب سال استان مرکزی در اراک، افزود: کتابخوانی باید در جامعه ترویج یابد و این مهم برعهده دستگاه‌های متولی است و آموزش و پرورش باید کودکان را به مطالعه کتاب ترغیب کند.

وی بیان کرد: کتاب مفهوم گسترده‌ای دارد و وجود انسان‌ها نقش همه جانبه از آفرینش هستی است و همه عالم وجود، کتاب حکمت خدا است.

امام جمعه اراک ادامه داد: یکی از اهداف جمهوری اسلامی، رشد همه جانبه مهارت و فناوری است و باید در علوم انسانی حرف برای گفتن داشت و تلاش شود تا بیش از پیش در تراز جهانی قرار گیریم و در علوم اسلامی نیز، بستر برای تحولات تمدن ساز اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به فضای دیجیتال و اینترنت اشاره کرد و گفت: از فضای دیجیتال نباید غفلت کرد و با مدیریت بهینه از آن بهره گرفت و از غرق شدن در دنیای غرب خودداری کرد، چون نتایج مطلوبی از این فضا حاصل نشده است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و عنوان کرد: حمایت مردم از حماس موجب شد تا پیروزی در جبهه نبرد برای گروه حماس رقم زده شود.

وی بیان کرد: رزمندگان گروه حماس در برابر رژیم صهیونسیتی از همه ظرفیت برای مقابله با دشمنان استفاده کردند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این آیین گفت: توسعه بدون بستر فرهنگ در هیچ جای جهان نتیجه مطلوب نخواهد داشت و هر ملتی به خواندن کتاب اهتمام جدی داشته باشد در رسیدن به شاخص توسعه قدم برداشته باشد
«حسین محمودی فر » افزود: به اعتقاد جامعه شناسان و اهل کتاب ملتی که با کتاب مانوس شود می‌تواند فرهنگ خود را ماندگار و میراث خود را به آینده منتقل کند.

وی، با اشاره به گذشته غنی فرهنگی کشور ادامه داد: وقتی به پیشینه خود نگاه می‌کنیم و زحماتی که عالمان در پدید آوردن این پیشینه کشیدند به این مهم می‌رسیم که تمدن بزرگ با مطالعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی محقق می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: وظیفه داریم در ترویج مطالعه تلاش کنیم تا نسل کتاب خوان داشته باشیم.

در این آیین، از ۲ اثر برتر، ۱۹ اثر شایسته تقدیر و ۳۵ خادم در حوزه کتاب تقدیر شد و از کتاب «ردپای یاران» رونمایی شد.

یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد در قالب ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان مرکزی وجود دارد.