کاشان - ایرنا- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تکمیل و راه اندازی آن نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

رضوان امامدادی روز دو شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به سفر آذر ماه سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اردستان و بازدید ایشان از این مرکز مقرر شد، برای تکمیل و بهره برداری از این مجموعه اعتبار ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد:در اعتبارات سال جاری مبلغ ۳۰ میلیارد ریال پیش بینی و مصوب شده، اما هنوز تخصیص نیافته است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان بیان کرد: مرکزفرهنگی هنری اردستان در زمینی به مساحت یکهزار و ۷۰۰متر مربع با ۷۰۰ متر مربع زیربنا در ۲طبقه در حال ساخت است و با بهره برداری از این مرکز کمبود فضای هنری برای هنرمندان شهرستان رفع می شود و تولید آثار هنری به ویژه در رشته هنرهای نمایشی رشد قابل توجهی پیدا خواهد کرد.
امامدادی بیان کرد:این شهرستان ۱۵۰ نویسنده،مولف و محقق فعال، ۵۰ شاعر، ۱۰هنرمند فعال در حوزه نقاشی و خوشنویسی،چهار کانون آگهی تبلیغاتی، ۶ مرکز چاپ دیجیتال، ۲ موسسه انتشاراتی، یک موسسه فرهنگی هنری مجوز دریافت کرده (۲موسسه در حال صدور مجوز)، پنج موسسه قرآنی فعال، یک سینما و یک آموزشگاه آزاد موسیقی دارد.
وی گفت: ۴۷ کانون فرهنگی هنری مساجد، ۲۰ حافط قرآن کریم، ۵۰ نفر درحال حفظ و ۵۰ قاری قرآن در این شهرستان فعالیت دارند، همچنین از ابتدای امسال تاکنون این اداره حدود ۲ هزار جلد کتاب به کانون های فرهنگی هنری مساجد، مدرسه ها و کتابخانه پامنار زواره اهداکرده است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری اصفهان قرار دارد.