تهران- ایرنا- جنبش های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی در بیانیه های جداگانه ای با اشاره به وحشیگری ارتش رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان اندونزی در شهر غزه، خواستار دخالت جامعه جهانی به منظور پایان دادن به محاصره و بمباران این بیمارستان شدند.

به گزارش ایرنا، جنبش حماس روز دوشنبه دربیانیه ای اعلام کرد که بمباران و محاصره بیمارستان اندونزی غزه جنایتی است که نیازمند دخالت جامعه جهانی برای دفاع از آخرین مرکز بهئداشتی فعال در شمال نوار غزه است.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: آنچه در بیمارستان اندونزی غزه در جریان است یک جنایت وحشیانه و کشتاری وحشتناک است.

«مصعب البریم» افزود: هدف از این کشتارها و جنایت ها، پایان دادن به حضور فلسطینی ها در شمال غزه و اشغال دوباره و الحاق آن به سرزمین های اشغالی است.

وی اضافه کرد: مقاومت و مقابله با این جنایت ها، ضروری و واجب است.

رسانه های فلسطینی روز دوشنبه اعلام کردند که بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه از صبح امروز تاکنون ۷ نوبت با توپخانه هدف قرار گرفته است.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که در جریان بمباران بیمارستان اندونزی توسط رژیم صهیونیستی ۱۲ نفر از مجروحان بستری و همراهانشان به شهادت رسیدند.

برخی منابع پزشکی همچنین اعلام کردند که تعداد شهدای بمباران منازل مسکونی اردوگاه النصیرات و البریج توسط رژیم صهیونیستی به ۳۰ نفر رسید.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد بیمارستان اندونزی غزه را به طور کامل از خدمت خارج کند. کادر پزشکی بیمارستان بر این مساله پافشاری دارند که برای درمان بیماران بیمارستان را ترک نکنند.

وی تاکید کرد: اوضاع در بیمارستان اندونزی فاجعه‌بار است و دشمن درحال گسترش حملات خود است. رژیم اشغالگر بیمارستان را محاصره کرده و می‌ترسیم که اتفاق بیمارستان الشفا در اینجا تکرار شود.

نیروهای صهیونیستی اخیرا پس از محاصره چند روزه بیمارستان الشفا آن را بمباران و پزشکان، بیماران و آواره‌ها را مجبور به تخلیه آن کردند.

نبرد میان گروه های مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در حالی وارد چهل و پنجمین روز خود شده که دفتر اطلاع رسانی دولت غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۳ هزار نفر از جمله ۵ هزار و ۵۰۰ کودک و ۳ هزار و ۵۰۰ زن رسیده و ۶ هزار نفر نیز مفقود شدند.