تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بارش نسبتا سنگین در پایتخت گفت: اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شده و در معابر شهری و بزرگراهی هیچگونه آبگرفتگی گزارش نشده است.

علیرضا جعفری عصر دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: اکنون در مناطق ۲۲ گانه شهرداری شاهد بارش باران هستیم اما تیم‌های عملیاتی شرکت پسماند، آتش نشانی و خدمات شهری مناطق در آماده باش کامل هستند و در برخی نقاط نیز مشغول خدمت رسانی و رفع آبگرفتگی معابر هستند.

وی اظهار کرد: بارش‌ها در مناطق شمالی تهران بیشتر است به همین منظور تیم‌ها در این مناطق با تعداد بیشتری مستقر و مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: از مدت‌ها قبل عملیات لایروبی انهار انجام شده و سه تا چهار مرتبه کلیه انهار شهر تهران لایروبی شده لذا مشکلی در زمینه آبگرفتگی انهار نداریم.

جعفری تاکید کرد: هم اکنون نیز مشکل خاصی در سطح شهر تهران وجود ندارد و بطور مرتب از طریق دوربین‌های نظارتی حمل و نقل و ترافیک و ستاد بحران مناطق مختلف شهر رصد می‌شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: نیروهای عملیاتی بطور ۲۴ ساعت آماده خدمت رسانی به مردم هستند و شهروندان تهرانی نگران بارش برف و باران نباشند.

وی در خصوص وضعیت ترافیک معابر نیز گفت: با توجه به اینکه بارش باران در زمان شلوغی ترافیک در حال باریدن است، ترافیک سنگین است اما وضعیت معابر شهری و بزرگراهی بدلیل بارش باران دچار مشکل نیست و تمامی معابر باز است.

به گزارش ایرنا، طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران، این سامانه بارشی تا عصر چهارشنبه در تهران فعال خواهد بود.