گرگان - ایرنا - دبیر اجلاسیه نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور گفت: شهر بندرترکمن آماده میزبانی از این اجلاسیه در روز هشتم آذر ماه سال جاری شده و مقدمات برگزاری آن را با همکاری دستگاه‌های مرتبط فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار باقر رحمانی روز چهارشنبه در نشست خبری با تبریک هفته بسیج و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: سخنرانان این اجلاسیه سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: علاوه براین، میهمانانی از ۱۴ استان اهل سنت نشین در این مراسم حضور خواهند داشت.

به گفته وی ایران اسلامی هفت هزار شهیده دارد که ۹۲۰ شهیده از اهل سنت بوده و ۳۸ نفر از آنان شامل ۲۴ نفر از بانوان اهل سنت و ۱۴ نفر از بانوان اهل تشیع در استان گلستان هستند.

وی افزود: شهیده ‌«مرجانه نازقلیچی» اهل بندر ترکمن جزو شهدای شاخص اهل سنت زن استان گلستان هستند.

وی ادامه داد: برای برگزاری این اجلاسیه ۱۴ کمیته استانی و ۱۴ ستاد شهرستانی فعال شده است.

به گفته وی در حاشیه این اجلاسیه در محل ورزشگاه امام رضا (ع) شهر ترکمن، برپایی نمایشگاه ریحانه‌های حماسه ساز، رونمایی از تمبر یادبود اجلاسیه و رونمایی کتاب لاله‌های ساحل شرق خزر زندگینامه شهدای بندر ترکمن تدارک و اجرا خواهد شد.

رحمانی، گفتمان سازی فرهنگ مقاومت و ایثار زنان با تقویت وحدت اسلامی، احیا و تقویت معنویت زن مسلمان به دور از قوم و مذهب، تقویت روحیه مقاومت نزد بانوان، اعتلای زنان و تجلیل از مقام شامخ شهدا از جمله اهداف برگزاری این اجلاسیه برشمرد.

تدارک ۴۲ برنامه پیش اجلاسیه شهدای اهل سنت زن

دبیر نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور با اشاره به میزبانی استان گلستان، گفت: ۴۲ برنامه محوری و پیش اجلاسیه این رویداد تدارک دیده شده که ۲۰ برنامه آن شاخص استانی است.

رحمانی افزود: این پیش برنامه‌های اجلاسیه از بیستم آبان ماه آغاز شده و تا هشتم آذر امسال ادامه دارد.

وی ۱۸۶ یادواره شهدا، نشست دختران نسل سوم، همایش زنان، الگوی تاریخ ساز، همایش نقش زنان در پشتیبانی‌های دفاع مقدس، روایتی از جنس خواهرانه با روایتگری خواهر شهید هادی، همایش دفاع مقدس مظهر وحدت شیعه، سنی و اقوام ایرانی، همایش زنان اسوه‌های صبر و مقاومت، همایش دختران آفتاب، همایش زنان، دفاع مقدس و گسترش فرهنگ و ایثار و شهادت، گردهمایی روحانیان اهل سنت با موضوع اسلام و نقش زنان در عرصه‌های دفاع مقدس ، همایش زن، آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری را از جمله برنامه‌های محوری و پیش اجلاسیه این رویداد به میزبانی استان گلستان برشمرد.