به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه در نهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری، با تاکید بر توجه به عدالت آموزشی در استان سمنان افزود: فضای آموزشی و تحصیلی جامعه پس از شیوع کرونا با رکود و افت نسبتا شدیدی همراه شد که باید برای جبران آن چارهاندیشی کرد.
وی با ابراز نگرانی از تعطیلات یکباره مدارس در برخی مقاطع سال به ویژه چندروز مانده به ایام نوروز گفت: باید در خصوص نحوه استفاده دانشآموزان از نرم افزار شاد و آموزشهای غیرحضوری، برنامهریزی و نظارت بیشتری صورت گیرد.
حجتالاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به ضرورت لحاظ جنبه تربیتی و پرورشی در کنار جنبه آموزشی و تعلیمی مدارس، گفت: مدرسه بعد از خانواده، موثرترین نهاد اجتماعی بر روی رفتار دانشآموزان است.
وی، مدیران مدارس، مربیان و روحانیان فعال در مدارس را دیگر ارکان موثر بر رفتار دانشآموزان برشمرد و افزود: اگر بنیان فکری و معرفتی دانشآموزان تقویت نشود، با یک رفت و آمد کوتاه به خارج از کشور، تغییرات بنیادین در اندیشه افراد رخ می دهد.
امام جمعه سمنان، تقویت روحیه «ما میتوانیم» را یکی از ثمرات فکری سیره امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: عدهای تلاش میکنند ایده بینظیر «ما میتوانیم» را در بین ایرانیان تخریب و به گونهای فضاسازی کنند که ایرانی ها از انجام امور مهم ناتوانند.
وی تاثیر معلمان بر دانشآموزان را غیرقابل انکار عنوان کرد و افزود: اگر مربی و معلم از ویژگیهای ممتاز تربیتی بهرهمند باشند، مسیر زندگی دانشآموزان خود را تحت تاثیر قرار میدهند که البته این مساله مانند یک شمشیر ۲ لبه عمل میکند.
وی با بیان اینکه اولین مربی انسان، خداوند متعال است گفت: عرصه تربیت، عرصهای فراگیر و چندبعدی است که تمام وجوه را دربرمیگیرد.
امام جمعه سمنان با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی مستمر معلمان، بیان کرد: یکی از نیازهای امروز آموزش و پرورش، برنامهریزی برای مهارت آموزی به ویژه در حوزه تربیتی و اجتماعی است.
سیدمحمدرضا هاشمی استاندار و جمعی از مسوولان حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز در این نشست حضور داشتند.