درآمدهای بیمه‌ای در سمنان به بخش‌های مورد نیاز هدایت شود

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: درآمدهای بیمه‌ای به حوزه های مورد نیاز استان هدایت و جذب شود و در این زمینه تاکیدهای قانونی نیز وجود دارد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بیمه‌های استان در دفتر امام جمعه سمنان، با یادآوری تاکیدهای قانون اساسی و نیز قوانین بالادستی کشور در خصوص فراگیری بیمه در جامعه، بیان کرد: یکی از مسائلی که مدیران صنعت بیمه در استان باید به آن توجه بیشتری داشته باشند، موضوع جذب و هدایت درآمدهای این صنعت به بخش‌های مختلف توسعه ای و غیره در استان است.

وی تلاش برای رفع خلاءهای قانونی این مساله را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به تردد پرشمار وسایل نقلیه در استان سمنان و قرار گرفتن این خطه در مسیر حرم مطهر رضوی این مساله باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر نقش بیمه‌ها در ایجاد آرامش روانی جامعه گفت: هرچند موضوع بیمه در نظام‌های غربی مطرح شد، اما فقه پویای شیعه این موضوع را به رسمیت شناخته است؛ همانطور که بزرگان و نظریه‌پردازانی همچون شهید مطهری در این زمینه استدلال‌هایی نیز مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه پدیده‌ای دوسویه است که علاوه بر خدمت‌رسانی، نوعی سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود، افزود: خدمات بیمه‌ها در شرایط خاص و هنگام بروز مشکل، بسیار ارزشمند و مفید است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: در جوامع غربی، سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه بیشتر با هدف کسب سود انجام می‌شود اما این صنعت باید در کشورمان با ارزش‌های اسلامی و انسانی نیز همراه باشد.

وی با تاکید بر جنبه خدمت‌رسانی به مردم در صنعت بیمه گفت: فعالیت در بیمه ها اگر با نیت خدمت به مردم و رفع مشکلات جامعه انجام شود، ارزشی مضاعف خواهد یافت.

امام جمعه سمنان رقابت بین بیمه‌ها برای خدمت‌رسانی مطلوب به مشتریان را مفید دانست و گفت: وقتی فردی خدمات سریع‌تر و مطلوب‌تری از شرکت بیمه‌گر دریافت می‌کند، به طور طبیعی رغبت بیشتری برای خرید خدمات آن شرکت ایجاد می شود.

در ابتدای این نشست فرج‌الله شهاب دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های استان و علیرضا دیانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گزارشی در خصوص وضعیت کلی صنعت بیمه در استان و نیز طرح مشکلات این صنعت ارایه کردند.

سیزدهم آذر به عنوان روز بیمه نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha