بوشهر-ایرنا- در آیینی با حضور شماری از دوستداران فرهنگ و هنر، کتاب "سلامت روانی جامعه" اثر زینب دوراهکی در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: کتاب و مطالعه یک جریان فرهنگی و تربیتی در جامعه و مولفه‌ای برای پویایی انسان نسبت به پیرامون زندگی خود است.

"وحید حیدری " افزود: تاثیرگذاری فعالیت‌های کتاب باید به گونه‌ای باشد که مطالعه در جامعه افزایش یابد و به عنوان یک دغدغه جاری و ساری شود.

وی اظهار کرد: امروزه جای خوسحالی دارد که بحث کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه به صورت جدی مطرح و براساس آمار سرانه مطالعه رو به افزایش است‌.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی به ویژه با موضوع کتاب باید با انسجام برگزار شود تا علاوه بر تاثیرگذاری بین مخاطبان، موجب افزایش جامعه هدف شود.

وی عنوان کرد: موضوعات کتاب "سلامت روانی جامعه" برگرفته از دل قرآن است که با مطالعه انجام شده و در یک اثر ماندگار به چاپ رسیده است.

حیدری تصریح کرد: قرآن برترین کتاب آسمانی است که توجه به آموزه‌های آن از ضروریات است و کتاب " سلامت روانی جامعه" می‌تواند راهنمایی مرجع در این راستا قرار گیرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل تصریح کرد: رونمایی از کتاب یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در طول سال است که این مهم همواره به شکل هدفمند برگزار می‌شود.

مولف کتاب "سلامت روانی جامعه" نیز گفت: در گام اول پرداختن به موضوع سلامت روانی جامعه در قالب مقاله بود و سپس با راهنمایی اساتید و جمع‌آوری مطالب بیشتر در کتابی ۸۲ صفحه توسط انتشارات داعیه چاپ شد.

"زینب دورآهکی" بیان کرد: بهداشتی روانی، جنبه‌های مذهبی و اسلام از موضوع‌هایی است که در چهار بخش " کلیات و مبانی نظری"، "راهکارهای قرآنی سلامت روانی جامعه"، "آموزه‌های دینی، مذهبی و سلامت روانی جامعه" و "معاد و سلامت روانی جامعه" نگاشته شده است.

خوانش بخشی از کتاب "سلامت روانی جامعه" و بیان نکاتی از حاضرین در ارتباط با کتاب از دیگر بخش‌های این آیین رونمایی بود.