آستارا- ایرنا- رئیس پلیس گمرک امنیت اقتصادی فراجا گفت: جلوگیری از فساد، کمک به تجار و تسهیل گری کار آنها از اولویت کاری ما است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سرهنگ مهدی قدمی" روز چهارشنبه در نشستی با حضور بازرگانان شهرستان آستارا اظهار داشت: طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی قوانینی برای کمک به تجار و اقدامات بازرگانی وجود دارد و ما طبق قانون بر اساس آن اقدام می کنیم.

وی افزود : در راستای جلوگیری از فسادهای اقتصادی که در کشور وجود داشت، پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شد زیرا قبل از آن توسط افرادی فرصت طلب سوء استفاده هایی صورت می‌گرفت.

رئیس پلیس گمرک امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: یکی از مشکلات مهم در سیستم اقتصادی فرار مالیاتی است که به کشور ضربه می زند که در این خصوص کارهایی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شدتا از فساد در بخش اقتصادی جلوگیری شود و در این رابطه همه قوا پای کار هستند تا با تصویب قانون و اجرای درست آن از هرگونه فساد جلوگیری شود، به همین جهت پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی صورت گرفته با دولت و سایر قوا در همه موارد اجازه ورود دارد.

قدمی تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد سلیقه ای عمل نماید و باید طبق قانون عمل کند و ما وظیفه داریم از هرگونه بی قانونی جلوگیری نماییم.

وی گفت: باید بتوانیم هزینه‌های صادرات و واردات را برای تجار کاهش دهیم و این امر هم به نفع بازرگانان است و هم مردم، زیرا وقتی جنس با قیمت مناسب به دستشان برسد به اقتصاد آنها کمک می‌شود.

رئیس پلیس گمرک امنیت اقتصادی فراجا اظهار کرد: مشکلات بنادر را حل خواهیم کرد تا تجارت ما رونق بگیرد و این اقدام را علاوه بر آستارا در همه بنادر انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: هر دستگاهی که مصوبات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را انجام ندهد علیه آن اعلام جرم خواهیم کرد.

سرهنگ مهدی قدمی به همراه فرمانده پلیس امنیت اقتصادی گیلان و مسئولین مرتبط از گمرک و پایانه های مرزی آستارا بازدید کرد.