یزد- ایرنا- معاون ورزش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: تاکنون ۱۰ هزار نفر در یازدهمین دوره المپیاد ورزشی محلات این شهر ثبت نام کردند که به لحاظ آماری، رکوردشکنی در طول این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

"محمد رضا ربانی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت نام در این رقابت‌ها از ۲۰ مهرماه سال‌جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت‌ها می توانند از طریق سایت http:/yazdfarhang.ir اقدام کنند.

وی اظهار کرد: ۴۳ رشته‌ این رقابت ها به صورت انفرادی و ۱۷ رشته در قالب تیمی در ۲ بخش آقایان و بانوان و ۶ رشته هم ویژه معلولان و جانبازان در این رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم امسال با توجه به رایزنی با برخی گروه‌های هدف مانند آموزش و پرورش و جامعه کارگری، آمار شرکت کنندگان افزایش یابد.

ربانی یادآور شد : مهلت ثبت‌نام در این دوره از مسابقات در رشته‌های انفرادی تا ۴۸ ساعت قبل از برگزاری رویداد و در رشته‌های تیمی تا زمان برگزاری قرعه کشی بدون محدودیت سنی وجود دارد.

وی جودو، بسکتبال، والیبال، هفت سنگ، شطرنج، یوگا، طناب زنی، ژیمناستیک ، دارت، فوتسال، هاکی ، دوچرخه سواری ، کشتی ، کاراته و فوتبال ساحلی را از جمله رشته‌های این المپیاد ذکر کرد.

وی اظهار کرد : این المپیاد در نخستین سال برگزاری در هفت رشته و سال گذشته در ۵۵ رشته برگزار شد و امسال با افزوده شدن ۱۰ رشته نسبت به دوره قبل، در ۶۵ رشته ورزشی برگزار می شود.

وی همگرایی خانواده‌ها، تحرک بدنی، سلامت جسمی و روانی و ارتقای نشاط اجتماعی را از اهداف برگزاری المپیاد مذکور بیان کرد.

ربانی با بیان اینکه یازدهمین المپیاد ورزشی محلات یزد به یاد «پهلوان بزرگ یزدی» برگزار می شود افزود: برگزاری برخی از رشته های این المپیاد آغاز شده و مجموعا تا نیمه اسفند ادامه دارد.