یازدهمین دوره المپیاد ورزشی محلات یزد آغاز شد

یزد - ایرنا - یازدهمین دوره المپیاد ورزشی محلات شهر یزد با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان در سالن وحدت این شهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا استاندار یزد شامگاه سه شنبه در این مراسم گفت: المپیاد ورزشی محلات رویداد ارزشمند در حوزه شهری است.

"مهران فاطمی با بیان اینکه بالاترین مرتبه پهلوانی گذشت از جان خویشتن برای حفظ جان دیگران است اظهار کرد: برگزاری المپیاد ورزشی موجب کشف استعداد در حوزه‌های مختلف ورزشی می شود.

وی افزود: اینکه المپیاد یادشده یازدهمین بار است که برگزار می شود نشان از استقبال شهروندان از این برنامه است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد هم گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این مسابقات ثبت نام کردند و پیش بینی می شود تا پایان ثبت نام ۳۰ هزار نفر شرکت کنند.

"مصطفی زارع‌زاده" با بیان اینکه از این تعداد هزار و ۴۰۰ نفر مرد و مابقی زن هستند افزود: ثبت نام در این رقابت‌ها از ۲۰ مهر سال‌جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد، علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت‌ها می توانند از طریق سایت http:/yazdfarhang.ir اقدام کنند.

وی بیان کرد: ۴۳ رشته‌ این رقابت ها به صورت انفرادی و ۱۷ رشته در قالب تیمی در ۲ بخش آقایان و بانوان است، ۶ رشته هم ویژه معلولان و جانبازان در این رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: سال گذشته ۲۱ هزار ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند و امیدواریم امسال با توجه به رایزنی با برخی گروه‌های هدف مانند آموزش و پرورش و جامعه کارگری این تعداد افزایش یابد.

وی گفت: مهلت ثبت‌نام در این دوره از مسابقات در رشته‌های انفرادی تا ۴۸ ساعت قبل از برگزاری رویداد و در رشته‌های تیمی تا زمان برگزاری قرعه کشی بدون محدودیت سنی وجود دارد.

زارع‌زاده اظهار کرد: این المپیاد در نخستین سال برگزاری در هفت رشته و سال گذشته در ۵۵ رشته برگزار شد و امسال با افزوده شدن ۱۰ رشته نسبت به دوره قبل در ۶۵ رشته ورزشی برگزار می شود.

وی جودو، بسکتبال، والیبال، هفت سنگ، شطرنج، یوگا، طناب زنی، ژیمناستیک، دارت، فوتسال، هاکی، دوچرخه سواری، کشتی، کاراته و فوتبال ساحلی را از جمله رشته‌های این المپیاد ذکر کرد.

زارع‌زاده همگرایی خانواده‌ها، تحرک بدنی، سلامت جسمی و روانی و ارتقای نشاط اجتماعی را از اهداف برگزاری المپیاد مذکور بیان کرد و گفت: یازدهمین المپیاد ورزشی محلات یزد به یاد «پهلوان بزرگ یزدی» از دوم آبان آغاز شد و تا نیمه اسفند ادامه دارد.

این مراسم با حضور «محمدرضا طالقانی» از پهلوانان و پیشکسوتان رشته کشتی کشورمان برگزار شد.

همچنین بازوبند پهلوانی یزدی‌ها به یکی از خدام آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) به پاس رشادت‌هایش در دستگیری تروریست حادثه این آستان اعطا شد.

حمل مشعل المپیاد توسط چهار نفر از ورزشکاران نامی استان، رژه تیم‌های ورزشی و تیم داوری مسابقات، اجرای موسیقی و اسندآپ کمدی، برنامه‌های شاد و مفرح متنوع از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha