آستارا - ایرنا - رئیس پلیس گمرک امنیت اقتصادی فراجا گفت: در راستای تسهیل صادرات، واردات و رونق اقتصادی با گمرکات کشور همراه و هم صدا هستیم در عین آنکه نظارت خود را هم داریم.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی قدمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آستارا اظهار کرد: اساس تشکیل و راه اندازی پلیس گمرک امنیت اقتصادی در فراجا کنترل سیستمی غیرمانع است، ما به دنبال کنترل فیزیکی نیستیم ضمن آنکه رضایت تجار و بازرگانان برای ما مهم است و با این اقدام هزینه های اضافی به مردم و آنها کم می شود، ولی در کنار آن از نظارت خود غافل نخواهیم بود و بر آن تاکید داریم.

سرهنگ قدمی تاکید کرد: در دوره جدید فرماندهی ناجا اقدامات و تلاش های ما شدت یافته است و با محوریت سامانه ها و گسترش زیرساخت ها در گمرکات کشور درصدد تقویت تجارت هستیم.

وی با بیان اینکه طبق اذعان مسئولان گمرک درآمدها افزایش یافته است، گفت : این امر در واقع نشان می دهد بخشی از آن به جهت اقدامات پیشگیرانه پلیس بوده است.

وی با تشکر از همکاری گمرکات بیان کرد:‌ این مجموعه در تلاش است تا اگر در جایی فسادی صورت می گیرد از بین برود و در این راستا با سازمان بنادر هم تعامل می کنیم تا تجارت سهل شده و رونق گیرد.

رئیس پلیس گمرک اقتصادی فراجا اظهارکرد:‌ بر عملکرد همکارانمان نظارت داریم و ضمن شناسایی زمینه های فساد و رویه های آن در خصوص رفع آن نیز گام های عملی و اساسی برمی داریم.

وی گفت: با نشست هایی که با تجار و بازرگانان آستارا داشتیم، مشکلات آنها را بررسی کردیم و امیداست با کمک مسئولان شهرستان، استان گیلان و کشور برای رونق اقتصادی آستارا گام های عملی و خوبی برداریم و ما نیز قول می دهیم هر اقدامی که بدین منظور لازم باشد انجام دهیم.

قدمی تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که به دنبال سر و سامان دادن به آنها هستیم، کارت های بازرگانی غیر، اجاره ای و یک بار مصرف است که با پیگیری های سازمان امور مالیاتی کشور با جدیت به موضوع ورود کرده ایم و در پی اجرای صحیح قانون هستیم.

وی تاکید کرد: باید از اقدامات سلیقه ای پرهیز شود و طبق مسیری که قانون مشخص کرده عمل شود و ما نیز اینگونه عمل خواهیم کرد و کسانی که خلاف قانون اقدامی را صورت می دهند باید منتظر برخورد قانونی پلیس باشند.

رئیس پلیس گمرک اقتصادی فراجا اظهارکرد: طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، وصول مالیات در سال گذشته و امسال افزایش چشمگیری داشته است و این به سبب همکاری و همیاری پلیس با این سازمان است.

وی تصریح کرد: براساس شرح وظایفی که برای ما تعریف شده است، پلیس امنیت اقتصادی کشور در راستای پیش بینی، پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی تلاش می‌کند و از هیچ اقدامی هم فروگذار نخواهد کرد.

وی افزود: پلیس گمرک یکی از زیرمجموعه‌های پلیس امنیت اقتصادی فراجاست که این پلیس در مبادی رسمی ورودی و خروجی کالا در کشور مستقر شده و از سال ۹۸ طبق دستور عملی که دولت تصویب کرده است در راستای جلوگیری از مفاسد اقتصادی با گمرکات کشور همکاری می کند.