خواف- ایرنا- رییس اداره کتابخانه های عمومی خواف با اشاره به مشارکت کم خیران در بازسازی و توسعه فضاهای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان توجه بیشتر نیکوکاران به این مساله را خواستار شد.

فاطمه متولی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خیران می توانند در کنار مشارکت در ساخت و بازسازی مساجد و مدارس در بازسازی کتابخانه های این شهرستان هم مشارکت کنند.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته تنها یکی از نیکوکاران ۳۵۰ میلیون ریال برای جداسازی و تجهیز بخش کودک کتابخانه عمومی عالم آل محمد (ص) "سلامی" شهرستان خواف پرداخت کرده است و سایر خیران به این مساله توجه کافی ندارند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی خواف گفت: با هدف مشارکت خیران در ساخت و بازسازی کتابخانه های عمومی این شهرستان نشستهای متعددی با تعدادی از این افراد طی یک سال گذشته برگزار شده ولی تاکنون نتیجه مطلوبی نداشته است.

متولی با اشاره به تخصیص هفت میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز سالن آمفی تئاتر کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهر "قاسم آباد" از توابع شهرستان خواف افزود: از این مبلغ پنج میلیارد ریال با همکاری فرماندار خواف از محل حقوق دولتی معادن و ۲ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل کتابخانه های استان خراسان رضوی تامین و پرداخت شد.

وی ادامه داد: بخشی از کتابخانه عمومی خاتم الانبیا (ص) این شهرستان نیز فرسوده و نیازمند نوسازی است و کتابخانه شهیدجلالی بخش "سنگان" از توابع این شهرستان نیز فضای بسیار محدودی دارد و ساختمان آن نیز از ایمنی مناسبی برخوردار نیست.

رییس اداره کتابخانه های عمومی خواف از اهدای هزار و ۲۰۰ جلد کتاب طی یک سال گذشته (آبان ماه سال گذشته تاکنون) توسط خیران به کتابخانه های عمومی شهرستان خواف خبر داد و گفت:اعضای کتابخانه های خواف در همین مدت ۴۲ هزار جلد کتاب به امانت گرفته اند.

پنج کتابخانه عمومی در شهرهای خواف، قاسم آباد، سلامی و سنگان و روستای "چمن آباد" و یک کتابخانه مشارکتی در بخش جلگه "زوزن" شهرستان خواف فعال است.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.